Evo zašto je nova Honda Jazz hibrid bolja od stare
Niska potrošnja, a baterija se sama puni.
Standardni Jazz model je odličan automobil koga karakterišu niska potrošnja i inteligentno osmišljen enterijer. Novi Jazz i Jazz Crosstar ne napuštaju ova obeležja već samo na to dodaju redizajniran izgled i mnoštvo bitnijih karakteristika koje ćemo u ovoj recenziji predstaviti.
OVO NISTE ZNALI: Svaki četvrti Nemac vara pri prodaji polovnog automobila
OVO MORATE DA ZNATE: Koje su CENE TEHNIČKOG PREGLEDA U BEOGRADU I SRBIJI? Obratite pažnju, zbog jedne stvari se NAJČEŠĆE PADA!
Novi modeli Jazz i Jazz Crosstar su, kao i što smo naviklu kada je reč o ovom renomiranom proizvođaču, pokrenuti benzinskim agregatom. Kao i kod standardnog modela reč je o 1.5-litarskom agregatu kome je ovom prilikom glavni zadatak da napaja bateriju i, verovali ili ne, čak dva elektro motora. Izuzetna karakteristika ovog e:HEV sistema jeste da vam punjač neće biti uopšte potreban. Honda je odlučila da energiju crpi iz motora sa unutrašnjim sagorevanjem i regenerativnog kočenja.
Baterija se dopunjuje i kočenjem
Kinetička energija koja nastaje prilikom usporavanja delovanjem na kočioni sistem se pretvara u električnu energiju koriščenjem elektromotora koji preuzima funkciju generatora i tako dopunjuje bateriju. Takodje novi jazz model poseduje i takozvani B režim vožnje koji se odnosi na kočenje. Ovaj sistem omogućuje da vozilo koristitie bez upotrebe kočenja, osim ukoliko ne želite da se u potpunosti zaustavite. U B režimu vožnje je rekuperacija veoma izražena što znači veoma brzo punjenje baterije.
Režimi vožnje
Novi jazz modeli će putem kontrolne jedinice sami odlučiti koji režim vožnje da koriste. Ukoliko je baterija napunjena i ukoliko se vozilo kreće malim brzinama, koristiće se čist električni pogon, odnosno EV režim. Kad je potrebno malo više snage uključuje se benzinski agregat i tada se koristi hibridni pogon što i jeste uobičajena situacija. Kada automobil treba da pruži svoj maksimum benzinski agregat se potpuno angažuje. U svakom od ovih režima cilje je najoptimalnije iskorišćenje dostupnih resursa.
Ovi modeli, kako i diktira sve brže rastuća ekološka svest, karakteriše blagonaklona emisija izduvnih gasova. Oni poseduju zapanjujuće nisku emisju CO2 od 79-141(g/km). Pored toga Jazz nudi i benefite u vidu niske potrošnje koja je negde oko 5.5 litara. Najštedljiviji je u gradu pošto se tada koriste električni i hibridni pogon. Bez obzira na rezervoar od 40 litara, Jazz pruža veliku autonomiju kada je reč o gradskoj vožnji i tada može parirati i automobilima sa znatno većim agregatima.
Od 0 do 100 brže nego ikad
Iako Jazz nikada nije zamišljen kao sportski automobil, bez obzira što nosi Hondin zaštitni znak, ne možemo reći da je ovaj automobil spor. Sa maksimalnih 109KS i 253Nm Jazz Crosstar stiže do stotke za deset sekundi. Dok na otvorenom putu lako održava brzinu od 150km/h. Maksimalna brzina je više nego dovoljnih 173km/h. Bez obzira što je i kod standardnog modela maksimalna brzina približna, sada imamo daleko bolje rezultate kada je reč o ubrzanju od 0 do 100 km/h.
Kada je reč o prenosnom sistemu, Honda je odabrala e-CVT menjač. Iako mnogi hibridi koriste kontinuiranu transmisiju, novi jazz modeli imaju stepenovani CVT menjač iako oni u suštini imaju samo jedan stepen prenosa.
Što se dimenzija tiče, Jazz za samo 44mm premašuje dužinu od 4 metra. Ove dimenzije su više nego idealne za jedan višenamenski gradski automobil. Crosstar verzija je za par cm duža, šira i višlja. Klirens je povišen za čitavih 16mm što se mora ispostaviti veoma korisnim detaljem ako govorimo o našim neravnim putevima i visokim ivičnjacima.
Zapremina prtljažnika do 1200L
Sedišta su velikih dimenzija i bez obzira na nedostatak izraženih bočnih oslonaca pri naglim promenama pravca veoma efikasno će vas držati na mestu. Sedišta su jednako meka i udobna kako na prednjoj tako i na zadnjoj klupi. Kombinujući to sa mekšim oslanjanjem i mesnatijim pneumaticima dobijamo prilično udobnu vožnju.
Zapremina prtljažnika iznosi tri stotine litara što nije preterano puno ali kombinujući to sa takozvanim magičnim sedištima koja se u samo dva poteza obaraju dobićete pristupačnu površinu od čitavih 1200 litara. Enterijer se odlikuje visokim kavalitetom izrade i upotrebom kvalitetnih materijala, međutim plastika je i dalje dominantni materijal. Može se primetiti da sve stoji črvrsto i na svom mestu. Enterijer je dizajniran prateći principe minimalizma, ima dosta čistih i ravnih površina bez viška nepotrebnih elemenata.
Analogni instrumenti polako prelaze u istoriju, tako su i novi Jazz modeli odlikovani sedmoinčnim ekranom na kome se prikazuju sve informacije osim pokazivača količine goriva i pokazivača napunjenosti baterije. Ove dve informacije su rezervisane za posebne uređaje sa leve strane čime pomalo podsećaju na to kako su instrumenti na vozilima nekada izgledali.