Ево зашто је нова Хонда Jazz хибрид боља од старе
Ниска потрошња, а батерија се сама пуни.
Стандардни Jazz модел је одличан аутомобил кога карактеришу ниска потрошња и интелигентно осмишљен ентеријер. Нови Jazz и Jazz Crosstar не напуштају ова обележја већ само на то додају редизајниран изглед и мноштво битнијих карактеристика које ћемо у овој рецензији представити.
ОВО НИСТЕ ЗНАЛИ: Сваки четврти Немац вара при продаји половног аутомобила
ОВО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Које су ЦЕНЕ ТЕХНИЧКОГ ПРЕГЛЕДА У БЕОГРАДУ И СРБИЈИ? Обратите пажњу, због једне ствари се НАЈЧЕШЋЕ ПАДА!
Нови модели Jazz и Jazz Crosstar су, као и што смо навиклу када је реч о овом реномираном произвођачу, покренути бензинским агрегатом. Као и код стандардног модела реч је о 1.5-литарском агрегату коме је овом приликом главни задатак да напаја батерију и, веровали или не, чак два електро мотора. Изузетна карактеристика овог е:ХЕВ система јесте да вам пуњач неће бити уопште потребан. Хонда је одлучила да енергију црпи из мотора са унутрашњим сагоревањем и регенеративног кочења.
Батерија се допуњује и кочењем
Кинетичка енергија која настаје приликом успоравања деловањем на кочиони систем се претвара у електричну енергију коришчењем електромотора који преузима функцију генератора и тако допуњује батерију. Такође нови jazz модел поседује и такозвани Б режим вожње који се односи на кочење. Овај систем омогућује да возило користитие без употребе кочења, осим уколико не желите да се у потпуности зауставите. У Б режиму вожње је рекуперација веома изражена што значи веома брзо пуњење батерије.
Режими вожње
Нови jazz модели ће путем контролне јединице сами одлучити који режим вожње да користе. Уколико је батерија напуњена и уколико се возило креће малим брзинама, користиће се чист електрични погон, односно ЕВ режим. Кад је потребно мало више снаге укључује се бензински агрегат и тада се користи хибридни погон што и јесте уобичајена ситуација. Када аутомобил треба да пружи свој максимум бензински агрегат се потпуно ангажује. У сваком од ових режима циље је најоптималније искоришћење доступних ресурса.
Ови модели, како и диктира све брже растућа еколошка свест, карактерише благонаклона емисија издувних гасова. Они поседују запањујуће ниску емисју ЦО2 од 79-141(г/км). Поред тога Jazz нуди и бенефите у виду ниске потрошње која је негде око 5.5 литара. Најштедљивији је у граду пошто се тада користе електрични и хибридни погон. Без обзира на резервоар од 40 литара, Jazz пружа велику аутономију када је реч о градској вожњи и тада може парирати и аутомобилима са знатно већим агрегатима.
Од 0 до 100 брже него икад
Иако Jazz никада није замишљен као спортски аутомобил, без обзира што носи Хондин заштитни знак, не можемо рећи да је овај аутомобил спор. Са максималних 109КС и 253Нм Jazz Crosstar стиже до стотке за десет секунди. Док на отвореном путу лако одржава брзину од 150км/х. Максимална брзина је више него довољних 173км/х. Без обзира што је и код стандардног модела максимална брзина приближна, сада имамо далеко боље резултате када је реч о убрзању од 0 до 100 км/х.
Када је реч о преносном систему, Хонда је одабрала е-ЦВТ мењач. Иако многи хибриди користе континуирану трансмисију, нови jazz модели имају степеновани ЦВТ мењач иако они у суштини имају само један степен преноса.
Што се димензија тиче, Jazz за само 44mm премашује дужину од 4 метра. Ове димензије су више него идеалне за један вишенаменски градски аутомобил. Crosstar верзија је за пар цм дужа, шира и вишља. Клиренс је повишен за читавих 16mm што се мора испоставити веома корисним детаљем ако говоримо о нашим неравним путевима и високим ивичњацима.
Запремина пртљажника до 1200Л
Седишта су великих димензија и без обзира на недостатак изражених бочних ослонаца при наглим променама правца веома ефикасно ће вас држати на месту. Седишта су једнако мека и удобна како на предњој тако и на задњој клупи. Комбинујући то са мекшим ослањањем и меснатијим пнеуматицима добијамо прилично удобну вожњу.
Запремина пртљажника износи три стотине литара што није претерано пуно али комбинујући то са такозваним магичним седиштима која се у само два потеза обарају добићете приступачну површину од читавих 1200 литара. Ентеријер се одликује високим кавалитетом израде и употребом квалитетних материјала, међутим пластика је и даље доминантни материјал. Може се приметити да све стоји чрврсто и на свом месту. Ентеријер је дизајниран пратећи принципе минимализма, има доста чистих и равних површина без вишка непотребних елемената.
Аналогни инструменти полако прелазе у историју, тако су и нови Jazz модели одликовани седмоинчним екраном на коме се приказују све информације осим показивача количине горива и показивача напуњености батерије. Ове две информације су резервисане за посебне уређаје са леве стране чиме помало подсећају на то како су инструменти на возилима некада изгледали.