Uvode se OBAVEZNI PREGLEDI za vozače
Zahtev Evropske unije.
Kako stoje stvari od sledeće godine, Evropska unija će menjati propise o načinu izdavanja i produžavanja vozačkih dozvola. Jedan od predloga jeste i uvođenje obaveznog lekarskog pregleda na svakih 15 godina za sve vozače.
NOVA UPOZORENJA ZA VOZAČE: Na ovim putnim pravcima ima snega
OBRATITE PAŽNJU: Ovo su automobili kojima će rasti vrednost sledeće godine
OGLASILI SE IZ MUP-A: Pešaci najugroženija kategorija u ovim mesecima
- Pretpostavljam da su shvatili da neka vrsta zdravstvenih problema utiče na bezbednost saobraćaja, poput problema sa pritiskom, srcem, sluhom, ili vidom - rekao je za 150 minuta Milan Božović, stručnjak za bezbednost u saobraćaju.
On je istakao da se u Srbiji, na primer, dešavalo da nastane saobraćajna nezgoda u kojoj neko sleti s puta, pa je prva pomisao da je upravo vozač kriv jer je možda gledao u telefon ili nešto slično.
- Onda se pokaže da je imao srčani udar, pa je bio mrtav i pre nego što je sleteo sa puta - navodi Božović.
Ideja Odbora Evropskog parlamenta za saobraćaj i turizam jeste da obavezan lekarski pregled obuhvata pre svega vid i reflekse i da važi za sve, bez obzira na starost.
Trenutni uslovi u država EU u vezi dobijanja vozačke dozvole su takvi da se, na primer, u Francuskoj ne traži lekarski pregled, a “doživotne” dozvole postoje još i i u Nemačkoj i u Poljskoj. U Holandiji, lekarski pregled je obavezan na svakih pet godina posle 75. godine života, u Danskoj i Finskoj posle 70., a u Grčkoj, Češkoj i Španiji posle 65.
Svi vozači stariji od 50 godina moraju da imaju uredan zdravstveni karton u Italiji, a u Portugaliji već od 40. U Belgiji, Letoniji, Litvaniji, Mađarskoj, Rumuniji i Hrvatskoj lekarski pregledi se vrše bez obzira na godište, za vađenje, i produženje dozvole.
Božović je istakao da je ovaj predlog verovatno donet na osnovu istraživanja u EU, a da je Srbija već preuzela "niz dobrih alata" koji su dali rezultate širom sveta kada je u pitanju poboljšanje bezbednosti u saobraćaju.
- To su bili alati vezani za reviziju bezbednosti puta, zatim je to Agencija za bezbednost saobraćaja. Još nismo preuzeli metodologiju kampanja o bezbednosti saobraćaja, npr. oni imaju nekoliko ciljanih kampanja i tema godišnje - ističe Božović.
Države sa tradicijom u bezbednosti saobraćaja u EU su prevashodno skandinavske zemlje, Nemačka, Italija i Francuska, dok je van EU tu Velika Britanija, a van Evrope, Novi Zeland, navodi Božović.