Уводе се ОБАВЕЗНИ ПРЕГЛЕДИ за возаче
Захтев Европске уније.
Како стоје ствари од следеће године, Европска унија ће мењати прописе о начину издавања и продужавања возачких дозвола. Један од предлога јесте и увођење обавезног лекарског прегледа на сваких 15 година за све возаче.
НОВА УПОЗОРЕЊА ЗА ВОЗАЧЕ: На овим путним правцима има снега
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Ово су аутомобили којима ће расти вредност следеће године
ОГЛАСИЛИ СЕ ИЗ МУП-А: Пешаци најугроженија категорија у овим месецима
- Претпостављам да су схватили да нека врста здравствених проблема утиче на безбедност саобраћаја, попут проблема са притиском, срцем, слухом, или видом - рекао је за 150 минута Милан Божовић, стручњак за безбедност у саобраћају.
Он је истакао да се у Србији, на пример, дешавало да настане саобраћајна незгода у којој неко слети с пута, па је прва помисао да је управо возач крив јер је можда гледао у телефон или нешто слично.
- Онда се покаже да је имао срчани удар, па је био мртав и пре него што је слетео са пута - наводи Божовић.
Идеја Одбора Европског парламента за саобраћај и туризам јесте да обавезан лекарски преглед обухвата пре свега вид и рефлексе и да важи за све, без обзира на старост.
Тренутни услови у држава ЕУ у вези добијања возачке дозволе су такви да се, на пример, у Француској не тражи лекарски преглед, а “доживотне” дозволе постоје још и и у Немачкој и у Пољској. У Холандији, лекарски преглед је обавезан на сваких пет година после 75. године живота, у Данској и Финској после 70., а у Грчкој, Чешкој и Шпанији после 65.
Сви возачи старији од 50 година морају да имају уредан здравствени картон у Италији, а у Португалији већ од 40. У Белгији, Летонији, Литванији, Мађарској, Румунији и Хрватској лекарски прегледи се врше без обзира на годиште, за вађење, и продужење дозволе.
Божовић је истакао да је овај предлог вероватно донет на основу истраживања у ЕУ, а да је Србија већ преузела "низ добрих алата" који су дали резултате широм света када је у питању побољшање безбедности у саобраћају.
- То су били алати везани за ревизију безбедности пута, затим је то Агенција за безбедност саобраћаја. Још нисмо преузели методологију кампања о безбедности саобраћаја, нпр. они имају неколико циљаних кампања и тема годишње - истиче Божовић.
Државе са традицијом у безбедности саобраћаја у ЕУ су превасходно скандинавске земље, Немачка, Италија и Француска, док је ван ЕУ ту Велика Британија, а ван Европе, Нови Зеланд, наводи Божовић.