FORD LIKUJE: Mustang je opet na tronu
Ford Mustang je zvanično krunisan kao najprodavaniji "muscle car" u Americi za 2023. godinu, preotevši titulu modela Dodge Challenger i lako nadmašivši prodaju Chevroleta Camaro.
Podaci o prodaji koje je objavio Ford otkrivaju da je prošle godine u SAD prodato ukupno 48.605 Mustanga. Ovo predstavlja povećanje od 2,2% u odnosu na 47.556 prodatih 2022.
VEROVATNO STE SE ZAPITALI: Evo zašto se poklopac za rezervoar na autu uglavnom nalazi sa desne strane
TREBALO BI DA ZNATE: Evo koliko koštaju lanci za sneg - Cene idu i do 20.000 dinara
NESVAKIDAŠNJE: Neka ove scene budu OPOMENA da usporite - pogledajte šta stoji PORED PUTA (FOTO)
Četvrti kvartal se pokazao posebno jakim za Mustang sa 13.290 prodatih primeraka, što je povećanje od 21,2% u odnosu na 10.968 jedinica koje su prodate u četvrtom kvartalu 2022.
Snažan poslednji kvartal i potražnja za novom, sedmom generacijom, pokazali su se ključnim u tome što je Ford preuzeo prvo mesto po prodaji kada su u pitanju u Americi popularni "muscle cars", potisnuvši ranijeg šampiona, Dodge Challenger, na drugu poziciju.
Dodge je uspeo da proda 44.960 Challengera prošle godine, 18% manje od 55.060 koliko je isporučio u 2022. Prodaja je posebno značajno pala u 4. kvartalu sa 12.966 u Q4 2022. na 9.610 jedinica u poslednjem tromesečju 2023, pošto je firma zvanično okončala proizvodnju trenutnog modela 22. decembra.
Nije samo dosadašnji Dodge Challenger otišao u penziju. Chevrolet je sredinom decembra proizveo poslednju, šestu generaciju modela Camaro, ali se u poslednjoj godini ovaj automobil nije prodavao tako dobro kao Challenger.
Proizvođač automobila je uspeo da isporuči 31.028 jedinica i iako su značajno zaostajali za Challengerom i Mustangom, to je predstavljalo impresivnih 25,9% više u odnosu na 24.652 isporuke koje su izvršene 2022.
Sa gašenjem aktuelnih verzija modela Challenger i Camaro, Ford će neko vreme biti usamljen u ovoj kategoriji vozila. Ovo neće trajati zauvek jer je Dodge potvrdio da će Charger postati liftback automobil sa 2 vrata, koji će se nuditi kao EV, ali i sa 3.0 litarskim tvin-turbo 6-cilindrašem.
Iako je nejasno da li će Challenger takođe biti vraćen u život, Dodge ne napušta u potpunosti "muscle car" područje.
Slično se verovatno ne može reći za Camaro, jer se očekuje da će taj automobil biti oživljen kao električna limuzina, a možda čak i kao krosover.