ФОРД ЛИКУЈЕ: Мустанг је опет на трону
Форд Мустанг је званично крунисан као најпродаванији "мусцле цар" у Америци за 2023. годину, преотевши титулу модела Додге Challenger и лако надмашивши продају Chevroleta Цамаро.
Подаци о продаји које је објавио Форд откривају да је прошле године у САД продато укупно 48.605 Мустанга. Ово представља повећање од 2,2% у односу на 47.556 продатих 2022.
ВЕРОВАТНО СТЕ СЕ ЗАПИТАЛИ: Ево зашто се поклопац за резервоар на ауту углавном налази са десне стране
ТРЕБАЛО БИ ДА ЗНАТЕ: Ево колико коштају ланци за снег - Цене иду и до 20.000 динара
НЕСВАКИДАШЊЕ: Нека ове сцене буду ОПОМЕНА да успорите - погледајте шта стоји ПОРЕД ПУТА (ФОТО)
Четврти квартал се показао посебно јаким за Мустанг са 13.290 продатих примерака, што је повећање од 21,2% у односу на 10.968 јединица које су продате у четвртом кварталу 2022.
Снажан последњи квартал и потражња за новом, седмом генерацијом, показали су се кључним у томе што је Форд преузео прво место по продаји када су у питању у Америци популарни "мусцле царс", потиснувши ранијег шампиона, Додге Challenger, на другу позицију.
Додге је успео да прода 44.960 Challengera прошле године, 18% мање од 55.060 колико је испоручио у 2022. Продаја је посебно значајно пала у 4. кварталу са 12.966 у Q4 2022. на 9.610 јединица у последњем тромесечју 2023, пошто је фирма званично окончала производњу тренутног модела 22. децембра.
Није само досадашњи Додге Challenger отишао у пензију. Chevrolet је средином децембра произвео последњу, шесту генерацију модела Цамаро, али се у последњој години овај аутомобил није продавао тако добро као Challenger.
Произвођач аутомобила је успео да испоручи 31.028 јединица и иако су значајно заостајали за Challengerom и Мустангом, то је представљало импресивних 25,9% више у односу на 24.652 испоруке које су извршене 2022.
Са гашењем актуелних верзија модела Challenger и Цамаро, Форд ће неко време бити усамљен у овој категорији возила. Ово неће трајати заувек јер је Додге потврдио да ће Charger постати лифтбацк аутомобил са 2 врата, који ће се нудити као ЕВ, али и са 3.0 литарским твин-турбо 6-цилиндрашем.
Иако је нејасно да ли ће Challenger такође бити враћен у живот, Додге не напушта у потпуности "мусцле цар" подручје.
Слично се вероватно не може рећи за Цамаро, јер се очекује да ће тај аутомобил бити оживљен као електрична лимузина, а можда чак и као кросовер.