IPAK DŽIPOVI: Iako Nemci brinu za životnu sredinu, draži su im terenci
Vole ljudi...
Do 2025. godine više od polovine vozila u Nemačkoj će biti terenci i SUV vozila.
Uprkos vodećoj ulozi Nemačke u borbi protiv klimatskih promena, vozači u toj zemlji i dalje pri kupovini daju prednost neekološkim terencima i tzv. SUV vozilima tako da je 2019, prvi put u jednoj godini, u Nemačkoj registrovano više od milion vozila ove kategorije u ličnom vlasništvu.
Savezna kancelarija za motorna vozila (KBA) u Flensburgu saopštila je da je krajem novembra zabeleženo da je prijavljeno 1,3 miliona terenaca i tzv. SUV vozila, u ličnom vlasništvu.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2016/06/11/bmw.jpg?itok=ul2mQmNF)
OTKRILI DETALJE: BMW izneo specifikacije predstojećeg električnog modela
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/344206/profimedia-0416829984.jpg?itok=BpG0a4xr)
KRSTARIO GRADOM: Evo koje je vozilo ELON MASK provozao ulicama LOS ANĐELESA
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/10/30/logo-audija.jpg?itok=ngznTgqE)
REČ STRUKE: "Točkovi veći do 23 inčna nemaju smisla"
"To je 18 odsto više nego prošle godine", navodi se u saopštenju. Stručnjaci smatraju da će se trend pojačanog interesovanja za terence nastaviti i u nastupajućem periodu, prenosi Hina.
"Pojačano zanimanje za ovaj segment ličnih vozila će biti nastavljen i u nastupajućim godinama", rekao je stručnjak za automobilsku industriju sa Univerziteta Duizburg/Esen Ferdinad Dudenhofer.
On prognozira da će do 2025. godine više od polovine vozila u Nemačkoj činiti terenci i tzv. SUV vozila.
Dudenhofer, međutim, za razliku od Savezne kancelarije za motorna vozila, u SUV ubraja i vozila poput Mini kantrimena, koji karoserijom i konceptom podsećaju na terence. Za KBA Mini kantrimen spada u kategoriju malih ličnih vozila.
U svrhu ostvarivanja klimatskih ciljeva i nulte emisije ugljen dioksida do 2030. nemačka vlada, između ostalog, planira i subvencioniranje električnih ličnih vozila.
Trenutno je svega 2,6 posto novoregistrovanih ličnih vozila u Nemačkoj na električni pogon.