TO JE SAOBRAĆAJNA KULTURA! Na putu krkljanac, a vidite kako se Nemci prestrojavaju! Kod nas je ovo NEZAMISLIVO!
Idealno rešenje!
Nemci su se u autoindustriji dokazali, gradnji puteva takođe, a saobraćajna kultura im je na visokom nivou. Upravo zbog poslednjeg u stanju su da primene pravila koje će optimizovati tok saobraćaja. Jedno od njih je prestrojavanje, odnosno prestrojavanje u situaciji kada se spajaju dve vozne trake.
Definiše ga "Rajsferšlus" sistem, a koji se zasniva na ideji da se prestrojavanje vrši u zadnjoj mogućoj tački, i to tako da se naizmenično, nakon svakog automobila, uključuje po jedan auto iz trake koja se prekida. Reč je o principu koji podseća na patent zatvarač, a u praksi se pokazao kao najdelotvorniji.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/120/tesla.jpg?itok=OkfChymY)
PAKAO U GRADU: Teslina nova "igračka" već pravi probleme u saobraćaju! Vozači pobesneli (VIDEO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/09/28/poruka.jpg?itok=ep0nWCup)
Bahati vozač olupao je dva automobila na parkingu - kad je dobio PORUKU, preseo mu je ŽIVOT! (FOTO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/10/03/kamion.jpg?itok=YXvoPvK3)
ZGNJEČENI METAL! Pogledajte šta se desi kada kamion udari u automobil - a ide samo 43 km/h! (VIDEO)
Da, dobro ste shvatili, ono što se kod nas doživljava kao bahata vožnja, kada "pametnjakovići" voze do kraja svoje trake i onda se uključuju, realno je optimalna procedura u takvim situacijama. Naravno, pod uslovom da su obe trake pune, a vozači spremni da propuštaju vozila. Dok se na Balkanu takvo prestrojavanje smatra bahatim i bezobraznim, u Nemačkoj ćete ako ne propustite auto na kraju platiti i kaznu. I tako poslednjih 15 godina otkako je "pravilo zatvarača" ušlo u zakonsku regulativu.
Više je razloga zbog kojih je sistem zatvarača delotvoran. Psihološki, vozač ne mora da strepi hoće li stići da uđe u traku, dok u praksi to znači kako će obe trake biti iskorišćene. Prema rezultatima mnogobrojnih istraživanja ovaj princip prestrojavanja povećava protočnost saobraćaja za do 20%, piše Ozy.