KORISNI SAVETI: Evo na koji način da NAJBRŽE PRODATE vaš automobil
Automobil je mnogo teže prodati nego kupiti. Internet je najbrži način da prodate automobil.
Kod prodaje polovnjaka morate ispuniti brojne uslove kako bi vaš telefon zazvonio, te morate znati kako i gde da ga oglasite. Pored toga, saznajte kako da pripremite vaše vozilo za brzu preprodaju, i naučite nekoliko trikova kako da se pogađate, da biste dobili realan iznos novca za svog limenog ljubimca. Internet je naravno najbrži, i najefikasniji način za prodaju vozila. Vraćanje kilometraže nije pravi put do novog kupca.
Da biste automobil brzo prodali, najvažnije je da ga oglasite na pravom mestu.
Nemojte štedeti tamo gde ne smete: uložite novac u temeljno pranje i sređivanje vozila.
Odredite realnu cenu za vaš auto: pogledajte prethodno koliko košta sličan model u oglasima. Cene u oglasima nisu cene po kojima se auto i zaista proda.
Budite pametni, nemojte vraćati kilometražu, lakše ćete naći kupca.
Ako želite da zaista prodate auto, najvažnije je da odredite realnu cenu vozila. Cene u oglasima su nerealno visoke, preterane. To nikako nisu cene po kojima se automobili i prodaju. Kontaktirajte agencije koje rade procenu i otkup vozila. Nije nužno da auto prodate njima, ali će vam oni realnu procenu vrednosti vašeg limenog ljubimca.
Sve što dobijete preko toga, računajte kao uspeh. Brojni prodavci automobila u Srbiji se žale da mesecima ne mogu da prodaju svoj automobil, ili da ih prosto niko ne zove. Razlog je uvek samo jedan: odredili su nerealno visoku cenu. Realna cena nije prosečna cena vozila u oglasima, nego je realna cena ona po kojoj auto može i da se proda.
Vaš automobil svakim danom vredi sve manje, a ne više. Leto je najgore vreme za prodaju vozila. Pokušajte da automobil prodate sada. Obično najviše novca možete dobiti ako automobil prodajte rođacima, prijateljima, komšijama. Oni su prosto uvereni da ste vi savesni vlasnik, i samo zato što vas poznaju misliće da vredi kupiti auto od vas. Svakako, svesni ste da ih „derete“.
Prodaja automobila iziskuje dosta vremena, i vaših nerava, ali ukoliko uložite malo novca i truda u sređivanje vašeg vozila, to će vam se višestruko isplatiti. Izgled automobila je svakom kupcu jako važan, pa se potrudite, i odvezite auto do neke dobre perionice, i obavezno insistirajte da vam dobro usisaju, i po potrebi i operu tapacirung u putničkom prostoru, ali i u prtljažniku.
Mudro je takođe uložiti malo novca i u voskiranje karoserije, kako bi boja izgledala bolje, a pored toga će i sitnije ogrebotine „nestati“. Neki jeftini detalji u vozilu poprilično popravljaju utisak, kao recimo nove patosnice, ili presvlake, čime ćete učiniti da vaše vozilo izgleda primamljivije od velikog broja sličnih automobila.
Nemojte farbati auto. Radije se opredelite za poliranje, time neće ništa sakriti, ali će automobil dobiti novi sjaj, izgledaće mnogo bolje. Ukoliko želite da prodate neki model koji kod nas nije naročito popularan, ili poznat, moraćete da investirate novac u kupovinu novih pneumatika, što će umnogome popraviti sliku o stanju vozila, i moći ćete da se predstavite kao vlasnik koji mnogo brine o svom ljubimcu, a time ćete takođe uspeti da dobijete realan iznos novca za svoj automobil. Imajte na umu da većina vlasnika prodaje svoja vozila sa isluženim gumama, prljavim i isflekanim sedištima, pa će vaša ponuda izgledati daleko primamljivije.
Vozači koji su prinuđeni da kupuju polovne automobile, najviše se pribojavaju ozbiljnih kvarova na motoru, menjaču ali i trule karoserije. Najveći strah kod kupaca je sumnja da je vaš automobil doživeo havariju, pa stoga krenite redom, i dokažite prvo da vaše vozilo nije preživelo ozbiljniji saobraćajni udes.
Danas moderni servisi veoma lako mogu utvrditi debljinu boje, odnosno da li je ona ravnomerno nanešena, kao i stanje trapa. Naime, kod havarisanih modela, gotovo da nije moguće centrirati trap po fabričkim normama, tako da je svako odstupanje sumnjivo, odnosno ukazuje da je nešto sumnjivo.
Zbog toga, ozbiljnom kupcu obavezno predložite odlazak u servis, po njegovom izboru, jer ćete time dokazati da nemate šta da krijete, čime ćete se i definitivno približiti prodaji. Osim toga, pre nego što ponudite automobil na razgledanje, zamenite motorno ulje i sve filtere, jer ćete time imati potreban nivo ulja u karteru. Imajte na umu da svi ozbiljni kupci, prvo proveravaju količinu ulja, kao i nivo ostalih fluida u motornom prostoru, pre nego što izraze želju za probnom vožnjom.
Novo ulje će dobrim delom smanjiti pojavu dima iz izduvnog sistema, i omogućiće lakši hladni start. Podrazumeva se da ćete sačuvati račune, kako biste imali dokaz crno, na belo, a još je bolje da servis uradite u ovlašćenom servisu, tako ćete izgledati mnogo ozbiljnije. Proverite cene u ovlašćenim servisima, pre nego što počnete da kukate da su mnogo skupi (cene se mnogo razlikuju u okviru samo jedna marke). Kompletan pregled recimo ovih dana u ovlašćenim Mercedesovima salonima je samo 1 000 dinara. Ovo je samo jedan od primera.
Osim toga, kupci automobila u Srbiji su neozbiljni, gledaju da ulože što manje u automobil po kupovini, pa mnogi ne žele da zamene čak ni ulje.
Oglasite auto na pravom mestu
Da biste svoje vozilo brzo prodali, morate ga oglasiti na najboljem mogućem mestu. Ozbiljni kupci, koji vama trebaju, redovno kupuju auto oglase, i svakodnevno posećuju najpopularnije specijalizovane auto sajtove koji imaju veliku bazu modela. Najposećenijim sajtovima za prodaju automobila morate dati prednost. Internet je čak i u Srbiji ubedljivo najbrži način za prodaju vozila, i omogućava vam da postavite jako puno fotografija vašeg automobila, kao i da detaljno opišete stanje i opremu koju u njemu imate.
Vodite računa da pri sastavljanju teksta oglasa napišete koji ste vlasnik po redu, kao i da navedete celokupnu opremu, jer nikada ne možete znati šta je to potencijalnom kupcu važno i zanimljivo. Nemojte preteravati sa početnom cenom, već dobro pogledajte koliko košta sličan automobil kod drugih prodavaca, i odredite neki prosečan iznos.
Budite realni sa traženom cenom
Znajte da će vam se na oglas, ukoliko prodajete neki traženi nemački automobil uvek prvo javiti preprodavci, koji će vam ponuditi daleko nižu cenu od realne za vaše vozilo, pa na njih nemojte obraćati pažnju. Ukoliko kupac pita da li je cena fiksna, budite direktni, i odgovorite mu da je najbolje da dođe da pogleda i provoza vaš automobil, kako bi otkrio zašto ste tako samouvereni.
Time ćete odbiti neozbiljne kupce, i nećete gubiti svoje dragoceno vreme. Nemojte spuštati cenu preko telfona. Kada se kupac pojavi, budite otvoreni za sva pitanja, i nemojte preterano hvaliti vaš automobil, jer i sami znate da ga prodajete zato što zahteva sve veća ulaganja. Zato budite krajnje iskreni, i kupcu navedite šta je to što uskoro mora zameniti na automobilu, i nemojte prećutati da navedete neki kvar, ukoliko ga naravno ima.
Obavezno mu ponudite probnu vožnju, i nemojte ga požurivati, jer time nećete biti sumnjivi da nešto želite da sakrijete. Uvek prvi vu vozite vaš automobil. Zašto? Prosto jer je kupac možda nedovoljno iskusan vozač, a imate jako puno vozača koji se teško navikavaju na drugi automobil.
Posebno je komično ako kupac koji je ceo svoj život vozio dizelaš, provoza vaš benzinac, pa menja brzine na 2.500 o.min radilice. Pustite da kupac prvi pomene cenu automobila, i ukoliko je ponuda prilično blizu vašoj „fiksnoj“ ceni prihvatite je, jer vam se ne isplati da za 200 ili 300€ provedete narednih nekoliko meseci u „druženju“ sa kupcima.
Ukoliko potencijalni kupac iznese tvrdnju da takav automobil kao što je vaš u oglasima košta manje, vi ga poklopite sa pripremljenim odgovorom. Odnosno, zapišite najniže i najviše cene vašeg modela u oglasima, i to kupcu saopštite, a takođe ga ponovo podsetite, da imate račune za zamenjeno ulje i filtere, kao i za nove gume, pa ga zamolite da proveri da li to imaju i drugi automobili iz oglasa.
Uostalom, nije loše da kupcu kažete da uskoro očekujete druge kupce, i da ga uverite da će zbog loše procene izgubiti priliku da kupi pristojno održavan automobil po umerenoj ceni, a takođe ga podsetite da ni jednu manu vozila niste sakrili, te da garantujete za sve što ste rekli.
NAJVAŽNIJE:
- Nemojte vraćati kilometražu.
- Nemojte preterivati sa hvaljenjem automobila – bićete sumnjivi.
- Iskreno opišite sve mane automobila: ukažite kupcu šta mora uskoro da popravi.
- Ne perite motor, jer ćete time samo odbiti kupca.
- Najvažnije je da shvatite da vaš automobil vredi manje nego prošle godine, odnosno mnogo manje nego kada ste ga kupili, iako ste u njega uložili puno novca za održavanje. Preteranom cenom odbićete ozbiljne kupce, koji ne žele da gube vreme sa nerealnim prodavcima.
- Navedite realnu, a ne dva ili tri puta manju kilometražu, kao što to čini većina prodavaca u oglasima. Svako ko se barem malo razume u automobile zna da dizelaši u proseku godišnje prelaze između 30.000 i 40.000 km, a benzinci osetno manje, ukoliko nemaju instaliran gasni uređaj.
- Navedite kompletnu opremu koju imate u automobilu.
- Preporučljivo je da pre prodaje malo „doterate“ automobil. Mudro je i da zamenite ulje i filter ulja –ako vam motor nije u najboljem stanju, lakše će i bolje raditi sa novim uljem i manje će se dimiti. Agregat nemojte prati, jer ćete time biti veoma sumnjivi.
- Ukoliko dobijate suviše nisku ponudu za auto, nemojte odmah odustati od prodaje. Pokušajte da tu ponudu bar malo izmenite u svoju korist, jer su šanse da dobijete tačno traženu sumu male – naročito ako ste pri određivanju cene malo preterali. Cene po kojima se polovnjaci zaista prodaju znatno odudaraju od cena koje vidite u oglasima. Mudro je da zapišete telefon kupca i kažete mu da ćete razmisliti o njegovoj ponudi.
- Isplativo je da pre davanja oglasa obavite prenos automobila na svoje ime ukoliko vozite na ovlašćenje, pošto time sebi znatno olakšavate prodaju. Mnogi kupci uopšte ne razmatraju kupovinu automobila od nekog ko nije vlasnik vozila – dodao bih, sa pravom.
- Uvek navedite šta uskoro treba zameniti na automobilu, kada ste poslednji put bili na servisu i šta ste zamenili, a bilo bi dobro i da imate račune kod sebe, kako vaš priča ne bi bila „prazna“.
- Servisna knjižica u velikoj meri pomaže pri prodaji automobila, naročito u tome da dobijete odličnu cenu za auto, pa je obavezno pomenite ukoliko je imate. Održavanje automobila u ovlašćenom servisu znatno diže cenu svakog modela, pa to nikako nemojte da propustite da iznesete.
- Dobro je navesti da li ste prvi ili drugi vlasnik i koliko je automobil dugo kod vas, jer ste time u velikoj prednosti u odnosu na preprodavce koji, sve i da žele, ne mogu kupca da posavetuju šta sve moraju da poprave na automobilu.
- Lakše je prodati registrovan auto – time dokazujete da je vozilo barem u solidnom stanju.
- Na kraju, nemojte propustiti da navedete i dobre strane vašeg automobila – svakako, sa merom. Što iskrenije odgovorite na sva pitanja koje vam kupac bude postavio.
- Ako procenite da je kupac nerealan, i nije „baš sav svoj“ odustanite od pradaje, nekim ljudima je bolje ne prodati auto. Spasićete se tako velikih glavobolja.