КОРИСНИ САВЕТИ: Ево на који начин да НАЈБРЖЕ ПРОДАТЕ ваш аутомобил
Аутомобил је много теже продати него купити. Интернет је најбржи начин да продате аутомобил.
Код продаје половњака морате испунити бројне услове како би ваш телефон зазвонио, те морате знати како и где да га огласите. Поред тога, сазнајте како да припремите ваше возило за брзу препродају, и научите неколико трикова како да се погађате, да бисте добили реалан износ новца за свог лименог љубимца. Интернет је наравно најбржи, и најефикаснији начин за продају возила. Враћање километраже није прави пут до новог купца.
Да бисте аутомобил брзо продали, најважније је да га огласите на правом месту.
Немојте штедети тамо где не смете: уложите новац у темељно прање и сређивање возила.
Одредите реалну цену за ваш ауто: погледајте претходно колико кошта сличан модел у огласима. Цене у огласима нису цене по којима се ауто и заиста прода.
Будите паметни, немојте враћати километражу, лакше ћете наћи купца.
Ако желите да заиста продате ауто, најважније је да одредите реалну цену возила. Цене у огласима су нереално високе, претеране. То никако нису цене по којима се аутомобили и продају. Контактирајте агенције које раде процену и откуп возила. Није нужно да ауто продате њима, али ће вам они реалну процену вредности вашег лименог љубимца.
Све што добијете преко тога, рачунајте као успех. Бројни продавци аутомобила у Србији се жале да месецима не могу да продају свој аутомобил, или да их просто нико не зове. Разлог је увек само један: одредили су нереално високу цену. Реална цена није просечна цена возила у огласима, него је реална цена она по којој ауто може и да се прода.
Ваш аутомобил сваким даном вреди све мање, а не више. Лето је најгоре време за продају возила. Покушајте да аутомобил продате сада. Обично највише новца можете добити ако аутомобил продајте рођацима, пријатељима, комшијама. Они су просто уверени да сте ви савесни власник, и само зато што вас познају мислиће да вреди купити ауто од вас. Свакако, свесни сте да их „дерете“.
Продаја аутомобила изискује доста времена, и ваших нерава, али уколико уложите мало новца и труда у сређивање вашег возила, то ће вам се вишеструко исплатити. Изглед аутомобила је сваком купцу јако важан, па се потрудите, и одвезите ауто до неке добре перионице, и обавезно инсистирајте да вам добро усисају, и по потреби и оперу тапацирунг у путничком простору, али и у пртљажнику.
Мудро је такође уложити мало новца и у воскирање каросерије, како би боја изгледала боље, а поред тога ће и ситније огреботине „нестати“. Неки јефтини детаљи у возилу поприлично поправљају утисак, као рецимо нове патоснице, или пресвлаке, чиме ћете учинити да ваше возило изгледа примамљивије од великог броја сличних аутомобила.
Немојте фарбати ауто. Радије се определите за полирање, тиме неће ништа сакрити, али ће аутомобил добити нови сјај, изгледаће много боље. Уколико желите да продате неки модел који код нас није нарочито популаран, или познат, мораћете да инвестирате новац у куповину нових пнеуматика, што ће умногоме поправити слику о стању возила, и моћи ћете да се представите као власник који много брине о свом љубимцу, а тиме ћете такође успети да добијете реалан износ новца за свој аутомобил. Имајте на уму да већина власника продаје своја возила са ислуженим гумама, прљавим и исфлеканим седиштима, па ће ваша понуда изгледати далеко примамљивије.
Возачи који су принуђени да купују половне аутомобиле, највише се прибојавају озбиљних кварова на мотору, мењачу али и труле каросерије. Највећи страх код купаца је сумња да је ваш аутомобил доживео хаварију, па стога крените редом, и докажите прво да ваше возило није преживело озбиљнији саобраћајни удес.
Данас модерни сервиси веома лако могу утврдити дебљину боје, односно да ли је она равномерно нанешена, као и стање трапа. Наиме, код хаварисаних модела, готово да није могуће центрирати трап по фабричким нормама, тако да је свако одступање сумњиво, односно указује да је нешто сумњиво.
Због тога, озбиљном купцу обавезно предложите одлазак у сервис, по његовом избору, јер ћете тиме доказати да немате шта да кријете, чиме ћете се и дефинитивно приближити продаји. Осим тога, пре него што понудите аутомобил на разгледање, замените моторно уље и све филтере, јер ћете тиме имати потребан ниво уља у картеру. Имајте на уму да сви озбиљни купци, прво проверавају количину уља, као и ниво осталих флуида у моторном простору, пре него што изразе жељу за пробном вожњом.
Ново уље ће добрим делом смањити појаву дима из издувног система, и омогућиће лакши хладни старт. Подразумева се да ћете сачувати рачуне, како бисте имали доказ црно, на бело, а још је боље да сервис урадите у овлашћеном сервису, тако ћете изгледати много озбиљније. Проверите цене у овлашћеним сервисима, пре него што почнете да кукате да су много скупи (цене се много разликују у оквиру само једна марке). Комплетан преглед рецимо ових дана у овлашћеним Мерцедесовима салонима је само 1 000 динара. Ово је само један од примера.
Осим тога, купци аутомобила у Србији су неозбиљни, гледају да уложе што мање у аутомобил по куповини, па многи не желе да замене чак ни уље.
Огласите ауто на правом месту
Да бисте своје возило брзо продали, морате га огласити на најбољем могућем месту. Озбиљни купци, који вама требају, редовно купују ауто огласе, и свакодневно посећују најпопуларније специјализоване ауто сајтове који имају велику базу модела. Најпосећенијим сајтовима за продају аутомобила морате дати предност. Интернет је чак и у Србији убедљиво најбржи начин за продају возила, и омогућава вам да поставите јако пуно фотографија вашег аутомобила, као и да детаљно опишете стање и опрему коју у њему имате.
Водите рачуна да при састављању текста огласа напишете који сте власник по реду, као и да наведете целокупну опрему, јер никада не можете знати шта је то потенцијалном купцу важно и занимљиво. Немојте претеравати са почетном ценом, већ добро погледајте колико кошта сличан аутомобил код других продаваца, и одредите неки просечан износ.
Будите реални са траженом ценом
Знајте да ће вам се на оглас, уколико продајете неки тражени немачки аутомобил увек прво јавити препродавци, који ће вам понудити далеко нижу цену од реалне за ваше возило, па на њих немојте обраћати пажњу. Уколико купац пита да ли је цена фиксна, будите директни, и одговорите му да је најбоље да дође да погледа и провоза ваш аутомобил, како би открио зашто сте тако самоуверени.
Тиме ћете одбити неозбиљне купце, и нећете губити своје драгоцено време. Немојте спуштати цену преко телфона. Када се купац појави, будите отворени за сва питања, и немојте претерано хвалити ваш аутомобил, јер и сами знате да га продајете зато што захтева све већа улагања. Зато будите крајње искрени, и купцу наведите шта је то што ускоро мора заменити на аутомобилу, и немојте прећутати да наведете неки квар, уколико га наравно има.
Обавезно му понудите пробну вожњу, и немојте га пожуривати, јер тиме нећете бити сумњиви да нешто желите да сакријете. Увек први ву возите ваш аутомобил. Зашто? Просто јер је купац можда недовољно искусан возач, а имате јако пуно возача који се тешко навикавају на други аутомобил.
Посебно је комично ако купац који је цео свој живот возио дизелаш, провоза ваш бензинац, па мења брзине на 2.500 о.мин радилице. Пустите да купац први помене цену аутомобила, и уколико је понуда прилично близу вашој „фиксној“ цени прихватите је, јер вам се не исплати да за 200 или 300€ проведете наредних неколико месеци у „дружењу“ са купцима.
Уколико потенцијални купац изнесе тврдњу да такав аутомобил као што је ваш у огласима кошта мање, ви га поклопите са припремљеним одговором. Односно, запишите најниже и највише цене вашег модела у огласима, и то купцу саопштите, а такође га поново подсетите, да имате рачуне за замењено уље и филтере, као и за нове гуме, па га замолите да провери да ли то имају и други аутомобили из огласа.
Уосталом, није лоше да купцу кажете да ускоро очекујете друге купце, и да га уверите да ће због лоше процене изгубити прилику да купи пристојно одржаван аутомобил по умереној цени, а такође га подсетите да ни једну ману возила нисте сакрили, те да гарантујете за све што сте рекли.
НАЈВАЖНИЈЕ:
- Немојте враћати километражу.
- Немојте претеривати са хваљењем аутомобила – бићете сумњиви.
- Искрено опишите све мане аутомобила: укажите купцу шта мора ускоро да поправи.
- Не перите мотор, јер ћете тиме само одбити купца.
- Најважније је да схватите да ваш аутомобил вреди мање него прошле године, односно много мање него када сте га купили, иако сте у њега уложили пуно новца за одржавање. Претераном ценом одбићете озбиљне купце, који не желе да губе време са нереалним продавцима.
- Наведите реалну, а не два или три пута мању километражу, као што то чини већина продаваца у огласима. Свако ко се барем мало разуме у аутомобиле зна да дизелаши у просеку годишње прелазе између 30.000 и 40.000 км, а бензинци осетно мање, уколико немају инсталиран гасни уређај.
- Наведите комплетну опрему коју имате у аутомобилу.
- Препоручљиво је да пре продаје мало „дотерате“ аутомобил. Мудро је и да замените уље и филтер уља –ако вам мотор није у најбољем стању, лакше ће и боље радити са новим уљем и мање ће се димити. Агрегат немојте прати, јер ћете тиме бити веома сумњиви.
- Уколико добијате сувише ниску понуду за ауто, немојте одмах одустати од продаје. Покушајте да ту понуду бар мало измените у своју корист, јер су шансе да добијете тачно тражену суму мале – нарочито ако сте при одређивању цене мало претерали. Цене по којима се половњаци заиста продају знатно одударају од цена које видите у огласима. Мудро је да запишете телефон купца и кажете му да ћете размислити о његовој понуди.
- Исплативо је да пре давања огласа обавите пренос аутомобила на своје име уколико возите на овлашћење, пошто тиме себи знатно олакшавате продају. Многи купци уопште не разматрају куповину аутомобила од неког ко није власник возила – додао бих, са правом.
- Увек наведите шта ускоро треба заменити на аутомобилу, када сте последњи пут били на сервису и шта сте заменили, а било би добро и да имате рачуне код себе, како ваш прича не би била „празна“.
- Сервисна књижица у великој мери помаже при продаји аутомобила, нарочито у томе да добијете одличну цену за ауто, па је обавезно помените уколико је имате. Одржавање аутомобила у овлашћеном сервису знатно диже цену сваког модела, па то никако немојте да пропустите да изнесете.
- Добро је навести да ли сте први или други власник и колико је аутомобил дуго код вас, јер сте тиме у великој предности у односу на препродавце који, све и да желе, не могу купца да посаветују шта све морају да поправе на аутомобилу.
- Лакше је продати регистрован ауто – тиме доказујете да је возило барем у солидном стању.
- На крају, немојте пропустити да наведете и добре стране вашег аутомобила – свакако, са мером. Што искреније одговорите на сва питања које вам купац буде поставио.
- Ако процените да је купац нереалан, и није „баш сав свој“ одустаните од прадаје, неким људима је боље не продати ауто. Спасићете се тако великих главобоља.