KAKO SU OLUJE I BOČNI VETROVI OPASNI PO VOZAČE? Kako deluju na automobile?
Oluja može da bude opasna za vozače.
Nemački autoklub ADAC upozorava da je potreban oprez čak i pri umerenoj jačini vetra od oznake 5 (prema Beaufortovoj skali koja služi za ocenjivanje jačine vetra prema njegovim učincima – 29 – 38 km/h).
U slučaju jakog vetra i nevremena vozači bi trebalo da budu još oprezniji za volanom nego inače, pa je bolje izbegavati rute s mnogo drveća kako ih ne bi udarile grane koje mogu da padnu. Pravilo je, usporite. Jer što sporije vozite, lakše je reagovati. Obe ruke moraju da budu na upravljaču, a trebalo bi i da izbegavate nepotrebne smetnje, poput glasne muzike ili hands-free poziva, kako biste mogli da se u potpunosti koncentrišete na saobraćaj, piše Revija HAK.
Kod jačine vetra kod oznake 10 (89 – 102 km/h) ne vozite ako nije neophodno! U slučaju jakog nevremena (jačina vetra 10 – više od 103 km/h) ili uragana, Nemački automobilski klub (ADAC) savetuje da uopšte ne vozite automobil ili motocikl. Jak vetar može lako da izbaci vozila s putanje, posebno ona s višim konstrukcijama kao što su kamperi i kamioni. Iznenadni bočni vetar se često javlja na mostovima, na izlazima iz tunela ili u šumskim prolazima.
Šta učiniti ako ste napolju u oluji? Ako nalet vetra od 70 km/h udari u vozilo koje se kreće brzinom od 100 km/h, može da ga pomeri za jedan metar. Ako automobil vozi 130 km/h, onda ga može pomeriti čak do četiri metra. Na otvorenim područjima opasnost se povećava na primer na mostovima ili na izlazima iz tunela. Jaki bočni vetrovi takođe mogu iznenada da utiču na automobil ako pri preticanju izađete iz zavetrine kamiona. Vozila poput prikolica, mobilnih kućica i autobusa su posebno osetljiva na bočne vetrove dok nadogradnje kao što su krovne kutije ili montirani bicikli takođe povećavaju površinu udara.