КАКО СУ ОЛУЈЕ И БОЧНИ ВЕТРОВИ ОПАСНИ ПО ВОЗАЧЕ? Како делују на аутомобиле?
Олуја може да буде опасна за возаче.
Немачки аутоклуб АДАЦ упозорава да је потребан опрез чак и при умереној јачини ветра од ознаке 5 (према Беауфортовој скали која служи за оцењивање јачине ветра према његовим учинцима – 29 – 38 км/х).
У случају јаког ветра и невремена возачи би требало да буду још опрезнији за воланом него иначе, па је боље избегавати руте с много дрвећа како их не би удариле гране које могу да падну. Правило је, успорите. Јер што спорије возите, лакше је реаговати. Обе руке морају да буду на управљачу, а требало би и да избегавате непотребне сметње, попут гласне музике или хандс-фрее позива, како бисте могли да се у потпуности концентришете на саобраћај, пише Ревија ХАК.
Код јачине ветра код ознаке 10 (89 – 102 км/х) не возите ако није неопходно! У случају јаког невремена (јачина ветра 10 – више од 103 км/х) или урагана, Немачки аутомобилски клуб (АДАЦ) саветује да уопште не возите аутомобил или мотоцикл. Јак ветар може лако да избаци возила с путање, посебно она с вишим конструкцијама као што су кампери и камиони. Изненадни бочни ветар се често јавља на мостовима, на излазима из тунела или у шумским пролазима.
Шта учинити ако сте напољу у олуји? Ако налет ветра од 70 км/х удари у возило које се креће брзином од 100 км/х, може да га помери за један метар. Ако аутомобил вози 130 км/х, онда га може померити чак до четири метра. На отвореним подручјима опасност се повећава на пример на мостовима или на излазима из тунела. Јаки бочни ветрови такође могу изненада да утичу на аутомобил ако при претицању изађете из заветрине камиона. Возила попут приколица, мобилних кућица и аутобуса су посебно осетљива на бочне ветрове док надоградње као што су кровне кутије или монтирани бицикли такође повећавају површину удара.