scattered clouds
17°C
02.07.2024.
Beograd
eur
117.0403
usd
109.0573
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Kinezi prete: Do 2030. godine zagospodariće velikim delom tržišta automobila

01.07.2024. 10:21
Piše:
Geely Coolray
Geely Coolray / Izvor: Srbija Danas/Milana Pavković

Kineski automobili predstavljaju ozbiljnu pretnju evropskoj automobilskoj industriji, ali i japanskoj, korejskoj i američkoj.

Auto-industrija se menja, a menjaće se i dalje. To je jedina sigurna stvar. Pre dvadeset godina prosečan kineski automobil bio je moderan kao kasetofon, a danas je to pravi tehnološki centar na točkovima.

Kineski automobili predstavljaju ozbiljnu pretnju evropskoj automobilskoj industriji, ali i japanskoj, korejskoj i američkoj.

Dakle, ozbiljne projekcije najavljuju da će jedan od tri prodata automobila u svetu 2030. godine biti kineski, odnosno automobil kineskih proizvođača.

Kineski automobili već zauzimaju značajan 21 procenat svetskog tržišta, ali analitičari očekuju dalji trend rasta. Deo rasta će se desiti u Kini na račun zapadnih brendova, pri čemu će domaći proizvođači poboljšati svoj udeo sa 59 na 72 odsto.

AlixPartners predviđa da će prodaja kineskih proizvođača automobila van Kine eksplodirati sa 3 miliona u 2024. na 9 miliona do kraja decenije.

Studija predviđa da će kineski proizvođači automobila snažno rasti na evropskom tržištu automobila - na 12 odsto do 2030. godine i povećati svoj udeo sa 33 odsto na ruskom tržištu na 69 odsto!

Agresivna strategija određivanja cena kineskih proizvođača automobila je dobro poznata, a analitičari su identifikovali i druge važne prednosti.

Vreme razvoja novih modela je upola kraće nego kod zapadnih proizvođača automobila, što dodatno smanjuje troškove i omogućava brže obnavljanje prodajnog voznog parka.

Dodajte tome i prednost u pogledu novih tehnologija, posebno električnih vozila.