Kinezi prete: Do 2030. godine zagospodariće velikim delom tržišta automobila
Kineski automobili predstavljaju ozbiljnu pretnju evropskoj automobilskoj industriji, ali i japanskoj, korejskoj i američkoj.
Auto-industrija se menja, a menjaće se i dalje. To je jedina sigurna stvar. Pre dvadeset godina prosečan kineski automobil bio je moderan kao kasetofon, a danas je to pravi tehnološki centar na točkovima.
Kineski automobili predstavljaju ozbiljnu pretnju evropskoj automobilskoj industriji, ali i japanskoj, korejskoj i američkoj.
Dakle, ozbiljne projekcije najavljuju da će jedan od tri prodata automobila u svetu 2030. godine biti kineski, odnosno automobil kineskih proizvođača.
Kineski automobili već zauzimaju značajan 21 procenat svetskog tržišta, ali analitičari očekuju dalji trend rasta. Deo rasta će se desiti u Kini na račun zapadnih brendova, pri čemu će domaći proizvođači poboljšati svoj udeo sa 59 na 72 odsto.
AlixPartners predviđa da će prodaja kineskih proizvođača automobila van Kine eksplodirati sa 3 miliona u 2024. na 9 miliona do kraja decenije.
Studija predviđa da će kineski proizvođači automobila snažno rasti na evropskom tržištu automobila - na 12 odsto do 2030. godine i povećati svoj udeo sa 33 odsto na ruskom tržištu na 69 odsto!
Agresivna strategija određivanja cena kineskih proizvođača automobila je dobro poznata, a analitičari su identifikovali i druge važne prednosti.
Vreme razvoja novih modela je upola kraće nego kod zapadnih proizvođača automobila, što dodatno smanjuje troškove i omogućava brže obnavljanje prodajnog voznog parka.
Dodajte tome i prednost u pogledu novih tehnologija, posebno električnih vozila.