Кинези прете: До 2030. године загосподариће великим делом тржишта аутомобила
Кинески аутомобили представљају озбиљну претњу европској аутомобилској индустрији, али и јапанској, корејској и америчкој.
Ауто-индустрија се мења, а мењаће се и даље. То је једина сигурна ствар. Пре двадесет година просечан кинески аутомобил био је модеран као касетофон, а данас је то прави технолошки центар на точковима.
Кинески аутомобили представљају озбиљну претњу европској аутомобилској индустрији, али и јапанској, корејској и америчкој.
Дакле, озбиљне пројекције најављују да ће један од три продата аутомобила у свету 2030. године бити кинески, односно аутомобил кинеских произвођача.
Кинески аутомобили већ заузимају значајан 21 проценат светског тржишта, али аналитичари очекују даљи тренд раста. Део раста ће се десити у Кини на рачун западних брендова, при чему ће домаћи произвођачи побољшати свој удео са 59 на 72 одсто.
AlixPartners предвиђа да ће продаја кинеских произвођача аутомобила ван Кине експлодирати са 3 милиона у 2024. на 9 милиона до краја деценије.
Студија предвиђа да ће кинески произвођачи аутомобила снажно расти на европском тржишту аутомобила - на 12 одсто до 2030. године и повећати свој удео са 33 одсто на руском тржишту на 69 одсто!
Агресивна стратегија одређивања цена кинеских произвођача аутомобила је добро позната, а аналитичари су идентификовали и друге важне предности.
Време развоја нових модела је упола краће него код западних произвођача аутомобила, што додатно смањује трошкове и омогућава брже обнављање продајног возног парка.
Додајте томе и предност у погледу нових технологија, посебно електричних возила.