KINEZI DONOSE U EVROPU NOVU ERU ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Njihova vozila se neće PUNITI zahvaljujući stanicama
Cene se kreću od oko 50.000-70.000 evra, u zavisnosti od dometa automobila i da li kupci kupuju ili iznajmljuju bateriju.
Plan je najnoviji nekonvencionalni potez kompanije, koji već omogućava kupcima da iznajmljuju, a ne kupuju bateriju, najskuplji deo električnog vozila. Umesto da pune svoje automobile kod kuće, vlasnici "Nia" takođe mogu da ih odvedu na stanicu za zamenu baterija da bi im novi generator instalirali za nekoliko minuta kako bi uštedeli vreme.
- Kineski proizvođač električnih vozila "Nio" iznajmljivaće svoje automobile kada bude lansiran na četiri evropska tržišta ove godine - rekao je njegov izvršni direktor Rojtersu. Korisnici će moći da iznajme automobil za 1.199-1.295 evra mesečno, u zavisnosti od dužine pretplate, koja može biti kraća od mesec dana.
Plan je najnoviji nekonvencionalni potez kompanije, koji već omogućava kupcima da iznajmljuju, a ne kupuju bateriju, najskuplji deo električnog vozila. Umesto da pune svoje automobile kod kuće, vlasnici "Nia" takođe mogu da ih odvedu do stanice za zamenu baterija da bi im novi generator instalirali za nekoliko minuta kako bi uštedeli vreme.
Sada, dok se priprema za lansiranje u Nemačkoj, Holandiji, Švedskoj i Danskoj, "Nio" planira da tamo vodi svoje poslovanje po modelu korporativnog lizinga i pretplate, nudeći sva tri modela dostupna u Kini - ET7, ET5 i EL7.
"Nio" je prodao nešto manje od 250.000 vozila u Kini i Norveškoj od početka proizvodnje 2018. godine. Cene se kreću od oko 50.000-70.000 evra, u zavisnosti od dometa automobila i da li kupci kupuju ili iznajmljuju bateriju.
Stanice za zamenu baterija
- Jedan od planova "Nia" je da do kraja sledeće godine u Evropi instalira najmanje 120 stanica za zamenu baterija - rekao je Li i dodao da nije toliko stvar u finansijskim ulaganjima, već o vremenu i birokratiji koji su za to potrebni.
Prošlog meseca, kompanija je otvorila svoju prvu fabriku za proizvodnju zamenskih stanica u Mađarskoj.
- Dugoročno, verujemo da će svaka vrhunska kompanija u automobilskoj industriji uskoro imati sopstvenu proizvodnju baterija - rekao je Li.
Prihod "Nia" porastao je 22% u drugom tromesečju u odnosu na godinu pre, dok se njegov neto gubitak više nego učetvorostručio na ekvivalent od 410 miliona dolara.
U septembru je isporučeno nešto manje od 32.000 vozila, što je povećanje od 29,3% na godišnjem nivou. Problemi u lancu snabdevanja u Kini zbog blokade izazvane virusom COVID-19 u avgustu su se smanjili brže nego što se očekivalo, rekao je Li.