KOD JEFTINIJIH POLOVNJAKA JE LAKŠE DA SE ŠTELUJE KILOMETRAŽA? Evo šta kaže istraživanje
Svaki 7. auto ima vraćen odometar.
Iako je kupovina polovnog automobila jeftinija od nabavke novog vozila iz salona, to može doneti dodatne troškove. Prevara vezana za pređenu kilometražu i skrivena oštećenja su česti na automobilskom tržištu polovnjaka u Evropi, što dovodi do visokih troškova održavanja, povremenih mehaničkih problema i brige oko sigurnosti.
ZASTRAŠUJUĆI INCIDENT: Lamborghini završio ispod prikolice šlepera (VIDEO)
NEMOJTE JE UPROPASTITI PRE VREMENA: Kako održavati kacigu i ima li potrebe za tim?
SPREMITE SE DA IZDVOJITE VEĆU KOLIČINU NOVCA: Ovo su kazne za PREKORAČENJE brzine, a evo kada se ide u ZATVOR
Istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u Srbiji sugeriše da su jeftiniji automobili kod nas verovatno "štelovani" i da imaju lažiranu kilometražu.
Prema ranijim istraživanjima, svaki sedmi polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što sugeriše da je prevara odometra česta i da vozači treba da budu oprezni prilikom kupovine vozila.
Najveća šansa za prevare je prilikom kupovine automobila u rasponu od 590.000 DIN do 1.170.000 DIN, odnosno 15,4% svih vozila sa ovom cenovnom oznakom ima promenjenu kilometražu.
- Kupci koji traže jeftiniji automobil u Srbiji imaju značajno veći rizik da naiđu na prevaru vraćene kilometraže. Iako je šansa da se nabavi automobil sa štelovanom kilometražom takođe značajna i u drugim cenovnim rasponima, kupovina skupocenog vozila sa lažnom pređenom kilometražom rezultiraće ogromnim, nepredviđenim troškovima i smanjenom tržišnom vrednošću - kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak u kompaniji carVertical.
Od svih automobila koji koštaju do 590.000 DIN i koje je proverio carVertical u Srbiji, 15% ima promenjenu kilometražu.
Automobil sa izmenjenom kilometražom ne samo da će imati nižu vrednost, već može biti teško planirati njegovo održavanje.
Vozila koja koštaju između 3.520.000 DIN i 5.280.000 DIN su najbezbednija za kupovinu - samo 5,8% njih ima lažiranu kilometražu.
Svako peto vozilo je pretrpelo oštećenje u prošlosti
Iako su šanse da naiđete na automobile sa štelovanom kilometražom u Srbiji manje u poređenju sa nekim zemljama Centralne i Istočne Evrope, istraživanja sugerišu da je izbegavanje vozila sa istorijskim zapisima o oštećenjima veoma komplikovano.
Čak 20,4% automobila koji koštaju do 590.000 DIN u Srbiji je bilo uključeno u saobraćajnu nesreću ili pretrpelo druga oštećenja. Skuplja vozila imaju još veću šansu da budu oštećena.
- Iako najjeftiniji automobili u Srbiji imaju najmanje zapise o oštećenjima, to se može objasniti činjenicom da vozači jeftinijih ili starijih automobila često zanemaruju manje udarce i ogrebotine. Za razliku od njih, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućim društvima - objašnjava Buzelis.
Vozila koja koštaju preko 5.280.000 DIN imaju najviše slučajeva oštećenja - 42,5% takvih automobila je pretrpelo saobraćajnu nesreću.
Automobilski stručnjak navodi da vozilo sa prošlim oštećenjima može imati mehaničke i bezbednosne probleme, što može rezultirati značajnim troškovima popravke, stoga je važno temeljno pregledati automobil pre kupovine.