Koji polovnjaci najmanje gube vrednost?
Među onim automobilima koji najmanje gube vrednost kao polovnjaci našli su neki jeftini modeli, kao što je Dacia Sandero, a dobro se kotiraju i električni automobili, poput Tesle.
Kupovinom automobila i prvim okretanjem ključa u bravi ili pritiskom na dugme za start već ste izgubili veliki deo njegove vrednosti. Jednostavno je tako, za razliku od nekretnina kao što su stanovi, kuće i vikendice koje ne gube na vrednosti, pokretne stvari poput automobila nisu imune na pad vrednosti.
Firma za analizu tržišta Schvacke i Auto Bild objavili su statistiku modela koji najbolje drže cenu.
Među onim automobilima koji najmanje gube vrednost kao polovnjaci našli su neki jeftini modeli, kao što je Dacia Sandero, a dobro se kotiraju i električni automobili, poput Tesle.
Sa druge strane, zanimljivo je da velika potražnja za Porscheom 911 održava njegovu amortizaciju u prihvatljivim granicama. Za četiri godine sportski automobil gubi samo 42 odsto svoje početne vrednosti. To ga čini jednim od polovnjaka sa najstabilnijom cenom na nemačkom tržištu, ali ne i najboljim.
Za razliku od Porschea, niska cena modela Dacia Sandero je veliki adut kada je reč o očuvanju vrednosti polovnog vozila. Dacia je toliko jeftina kada je nova, da samo malo gubi na vrednosti kada se koristi.
Samo trećina (34 odsto) vrednosti biće izgubljena za četiri godine. Ovaj pregled cena svakako utiče i na srpsko tržište, koje je sklono uvozu polovnjaka iz Nemačke.
Pogledajte koji automobili (po klasama) najbolje drže cenu nakon četiri godine eksploatacije: