Који половњаци најмање губе вредност?
Међу оним аутомобилима који најмање губе вредност као половњаци нашли су неки јефтини модели, као што је Dacia Сандеро, а добро се котирају и електрични аутомобили, попут Тесле.
Куповином аутомобила и првим окретањем кључа у брави или притиском на дугме за старт већ сте изгубили велики део његове вредности. Једноставно је тако, за разлику од некретнина као што су станови, куће и викендице које не губе на вредности, покретне ствари попут аутомобила нису имуне на пад вредности.
Фирма за анализу тржишта Schvacke и Ауто Билд објавили су статистику модела који најбоље држе цену.
Међу оним аутомобилима који најмање губе вредност као половњаци нашли су неки јефтини модели, као што је Dacia Сандеро, а добро се котирају и електрични аутомобили, попут Тесле.
Са друге стране, занимљиво је да велика потражња за Porscheom 911 одржава његову амортизацију у прихватљивим границама. За четири године спортски аутомобил губи само 42 одсто своје почетне вредности. То га чини једним од половњака са најстабилнијом ценом на немачком тржишту, али не и најбољим.
За разлику од Porschea, ниска цена модела Dacia Сандеро је велики адут када је реч о очувању вредности половног возила. Dacia је толико јефтина када је нова, да само мало губи на вредности када се користи.
Само трећина (34 одсто) вредности биће изгубљена за четири године. Овај преглед цена свакако утиче и на српско тржиште, које је склоно увозу половњака из Немачке.
Погледајте који аутомобили (по класама) најбоље држе цену након четири године експлоатације: