Koliko dugo su gume zapravo nove, da li postoji rok posle kojeg ne smeju da se prodaju?
Najbitnije je pravilno skladištenje!
Da li neupotrebljavani novi pneumatici imaju ograničen „rok trajanja“ i da li je pre kupovine potrebno proveriti datum proizvodnje (takozvanu DOT oznaku) - dilema je sa kojom se susreću mnogi vozači.
NAJPOUZDANIJI BREND U NEMAČKOJ: Verovali ili ne, dolazi iz AZIJE
Činjenica je da nema poznatih naučnih i tehničkih podataka na osnovu kojih bi se utvrdila specifična maksimalna starosna granica za neupotrebljavane nove gume za putnička i laka teretna vozila.
Preporuke Evropskog udruženja proizvođača pneumatika i naplataka (European Tyre and Rim Technical Organization, ETRTO) ne određuju konačni rok u kojem pneumatik mora da bude prodat, ali govori o pravilnom skladištenju pneumatika kako bi on očuvao svoje karakteristike.
AU! KOLIKO SU PLATILI ZA OVE TABLICE?! Čim se pojave na ulici, svima je jasno... Svaka čast! (FOTO)
Pravilnim skladištenjem obezbeđuje se zaštita od visoke temperature, tj. od prevelikih temperaturnih promena, vlažnosti, ozona, UV zraka, ulja i agresivnih hemikalija.
Od aprila 2019. godine NOVI ZAKON donosi DRASTIČNU ZABRANU za vozače početnike
Slična uputstva daju i neki proizvođači guma koji, između ostalog, podsećaju da skladišteni i upotrebljavani pneumatici svoje karakteristike mogu sačuvati samo ako su pravilno održavani, čuvani u odgovarajućim skladišnim uslovima i nisu bili predmet lošeg rukovanja.
Savez nemačke gumarske industrije, Savez industrije pneumatika i Udruženje vulkanizera Nemačke navode da su pneumatici novi ako su stari do pet godina. Zanimljivo je da dokumenti pomenutih organizacija ne govore o tome da pneumatici po isteku pomenutih perioda ne mogu više da se prodaju, odnosno da su neupotrebljivi, već da je pre prodaje, odnosno upotrebe, potrebno dobiti mišljenje stručnjaka i proizvođača.
ŠOK PRIZOR NA PUTU! Viri iz prikolice kamiona - OVO!? Svi vozači gledaju u ČUDU! (FOTO)
I njihove evropske kolege upozoravaju da pneumatici nisu kvarljiva roba i svi naglašavaju da su najbitniji uslovi u kojima se pneumatici čuvaju, kao i način održavanja pneumatika.