Колико дуго су гуме заправо нове, да ли постоји рок после којег не смеју да се продају?
Најбитније је правилно складиштење!
Да ли неупотребљавани нови пнеуматици имају ограничен „рок трајања“ и да ли је пре куповине потребно проверити датум производње (такозвану ДОТ ознаку) - дилема је са којом се сусрећу многи возачи.
НАЈПОУЗДАНИЈИ БРЕНД У НЕМАЧКОЈ: Веровали или не, долази из АЗИЈЕ
Чињеница је да нема познатих научних и техничких података на основу којих би се утврдила специфична максимална старосна граница за неупотребљаване нове гуме за путничка и лака теретна возила.
Препоруке Европског удружења произвођача пнеуматика и наплатака (Еуропеан Tyre анд Рим Technical Организатион, ЕТРТО) не одређују коначни рок у којем пнеуматик мора да буде продат, али говори о правилном складиштењу пнеуматика како би он очувао своје карактеристике.
АУ! КОЛИКО СУ ПЛАТИЛИ ЗА ОВЕ ТАБЛИЦЕ?! Чим се појаве на улици, свима је јасно... Свака част! (ФОТО)
Правилним складиштењем обезбеђује се заштита од високе температуре, тј. од превеликих температурних промена, влажности, озона, УВ зрака, уља и агресивних хемикалија.
Од априла 2019. године НОВИ ЗАКОН доноси ДРАСТИЧНУ ЗАБРАНУ за возаче почетнике
Слична упутства дају и неки произвођачи гума који, између осталог, подсећају да складиштени и употребљавани пнеуматици своје карактеристике могу сачувати само ако су правилно одржавани, чувани у одговарајућим складишним условима и нису били предмет лошег руковања.
Савез немачке гумарске индустрије, Савез индустрије пнеуматика и Удружење вулканизера Немачке наводе да су пнеуматици нови ако су стари до пет година. Занимљиво је да документи поменутих организација не говоре о томе да пнеуматици по истеку поменутих периода не могу више да се продају, односно да су неупотребљиви, већ да је пре продаје, односно употребе, потребно добити мишљење стручњака и произвођача.
ШОК ПРИЗОР НА ПУТУ! Вири из приколице камиона - ОВО!? Сви возачи гледају у ЧУДУ! (ФОТО)
И њихове европске колеге упозоравају да пнеуматици нису кварљива роба и сви наглашавају да су најбитнији услови у којима се пнеуматици чувају, као и начин одржавања пнеуматика.