O OVOME MALO KO RAZMIŠLJA: Ovaj deo točka je vrlo važan za BEZBEDNOST VOZILA!
Obratite pažnju...
Automobili se sastoje od mnogo delova. Najmodernija vozila ih imaju između 75.000 i 95.000 zavisno od nivoa opremljenosti. Ali jedini delovi koji su u kontaktu s tlom su gume. Amortizeri, kočnice i gume odgovorni su za osiguravanje stabilnosti i kontrole u vožnji. Zato ti elementi moraju da se redovno održavaju i zamene u roku koji preporučuju proizvođači, piše Jutarnji list.
JEDNA OD NAJSTRESNIJIH SITUACIJA ZA SVE VOZAČE: Šta uraditi kad automobil NEĆE da UPALI?
ZABRINJAVAJUĆE? U Srbiji prošle godine prodato 2,8 odsto manje polovnih automobila nego 2022.
SVAKI VOZAČ JE OVO BAR JEDNOM ČUO: Da li se treba zabrinuti kad vam ŠKRIPE kočnice? (VIDEO)
Posebno gume, koje prema indikacijama stručnjaka i zavisno od načina vožnje imaju životni vek u rasponu od 40.000 do 60.000 pređenih kilometara. Naravno, postoji jednostavan način da znate kada je vreme za zamenu guma. Kada je dubina gaznog sloja gume ispod 1,6 milimetara, vreme je da je zamenite. Ali, šta je s ventilima?
Velika većina ventila koji se koriste u gumama nazivaju se šraderovi ventili. Ime su dobili po Avgustu Šraderu, izumitelju ovog ventila 1891. godine. Sastoje se od tri dela: gumenog ili metalnog kućišta, metalne cevi, s unutrašnjim navojem i matice koja sprečava ulazak prljavštine, a ima ih većina guma na današnjim automobilima.
Njegova glavna funkcija je održavanje konstantnog nivoa pristika u gumi. Omogućuje jednostavno punjenje, ali i pražnjenje vazduha, bez promene njegove strukture. Osim toga, plastična kapica sprečava ulazak prljavštine i vode unutra.
Oštećeni ventil
Vrlo je važno proveravati stanje ventila, uključujući i na rezervnom točku. Kada je ventil oštećen, izlaže gumu gubitku svojstva nepropustljivosti, što dovodi do smanjenja bezbednosti vožnje. Zapravo, minimalno oštećeni ventil može izavati gubitak pritiska između 0,2 i 0,7 bara nedeljno.
Kada guma izgubi pritisak, to značajno utiče na prerano trošenje gaznog sloja, što utiča na kočnice i amortizere. Osim toga, produžuje put kočenja, dosežući 20 posto više na klizavim površinama, što podrazumeva rizik od gubitka kontrole nad vozilom, eksponencijalno povećavajući verovatnoću saobraćajne nesreće.
Zamenite ventile
Kad god se menjaju gume, specijalizovane radionice obično nude mogućnost zamene ventila. Međutim, ne menjaju ih svi već ostavljaju postojeće. Prema stručnjacima, trebalo bi ih proveravati najmanje jedanput svake godine i zameniti svake dve godine, ako su klasični gumeni i svake tri godine, ako su izrađeni od metala i imaju dodatno ojačanje.
Zamena ventila ne utiče puno na džep vlasnika automobila, jer su oni jedan od najjeftinijih delova dostupnih u vozilu. Mogu koštati između 7 i 25 evra po točku, zavisno od materijala od kog su napravljeni i drugih faktora.