KOMŠIJE SE NE ŠALE: Prošle godine kupljeno čak 63.000 hiljade novih automobila, ima i Maseratija
Za svaku pohvalu...
U Hrvatskoj je prošle godine prodato 62.938 novih putničkih vozila, što je za 4,8 odsto više nego 2018.
Tokom decembra isporučena su 4.022 nova automobila, što je rast od značajnih 66,7% u odnosu na isti mesec 2018. godine, pokazuju podaci agencije Promocija plus, a prenosi Index.hr.
Volkswagen na prvom mestu
HRABROST ILI LUDOST: Prešao čak 277.000 hiljada kilometara sa originalnim kočnicama
DOBIJAJU KONKURENCIJU: Genesis GV80 nije uopšte za šalu
POGLEDAJTE DOBRO! Ova dva automobila će se SUDARITI - ko je njih dvojice KRIV? (VIDEO)
Daleko najbolju prodaju u 2019. imao je Volkswagen sa 8.481 prodatim novim vozilom, čime u ukupnoj prodaji ima udeo od 13,5 odsto. Na drugom mestu je Škoda, članica istog automobilskog koncerna, sa 5.873 isporučena vozila i udelom od 9,3%, dok je treći Renault koji se zaustavio na 5.807 vozila, uz tržišno učešće od 9,2%.
Razlog za zadovoljstvo ima i Opel, koji je u 2019. na hrvatskom tržištu prodao 5.291 vozilo (udeo u ukupnoj prodaji od 8,4%) kao i rumunska Dacia, sa 3.685 novih automobila (udeo 5,8 odsto).
Suzuki je po prodaji na šestom mestu (3.670 prodatih novih vozila), a slede Peugeot (3.584), Hyundai (3.171), FIAT (2.678), dok je na desetoj poziciji Toyota (2.605 isporučenih vozila).
Prodato i pet Maseratija, tri Bentlija, jedan Ferrari...
Iz segmenta nemačkih premijum proizvođača, Audi je 2019. godinu završio sa 1.656 isporučenih novih automobila, BMW sa njih 1.459, a Mercedes sa 1.252 prodata vozila.
Statistika Promocije plus pokazuje i da su u prošloj godini prodati: 201 Land Rover, 115 Porschea, 48 Jaguara i 47 Infinitija.
Imućni Hrvati pazarili su i pet Maseratija, tri skupocena Bentleyja i jedan Ferrari.
U Hrvatskoj je u 2019. prodato i 30 Lexusa, ali i 29 Teslinih modela.
Kada je reč o određenom modelu, najtraženija je bila Škoda Octavia (3.320), Renault Clio je na drugom mestu (2.347), treći je "večni" VW Golf (2.304).
I u 2019. dobro se prodavao Suzuki Vitara pa drži četvrto mesto najtraženijih modela sa isporučena 1.762 automobila, peti je Dacia Duster (1.586).
Od petog do desetog mesta poređeli su se Renault Captur, Opel Astra, FIAT 500, Dacia Sandero i Opel Corsa.
Benzinci traženiji od dizelaša
Hrvatski kupci sve više zaziru od dizelaša. Od ukupnog broja prodatih novih vozila 61,1 odsto ili 38.467 su benzinci, a 35,1% ili 22.116 dizelaši.
Istina, kod mnogih proizvođača i dalje preovlađuju dizelaši pa se tako, recimo, od ukupne prodaje Mercedesa čak 85,7 odsto odnosi na taj pogon, kod BMW-a takođe visokih 80,9%, kod Audija 58,6%.
Zanimljivo - kupci Volkswagenovih modela gotovo ravnomerno kupuju benzince i dizelaše - benzinaca je prodato 48,6, a dizelaša 51,2 odsto.
U 2019. prodata su tek 193 električna "vozila budućnosti". Udeo od 0,3 posto u ukupnoj prodaji pokazuje da po tom pitanju Hrvatska takođe značajno zaostaje za razvijenom Evropom.
Taj podatak previše ne popravlja ni 1.641 prodati hibrid - svojevrsni prelaz prema potpunoj elektrifikaciji - budući da se i u tom slučaju radi o tek 2,6 odsto ukupne prodaje.