КОМШИЈЕ СЕ НЕ ШАЛЕ: Прошле године купљено чак 63.000 хиљаде нових аутомобила, има и Масератија
За сваку похвалу...
У Хрватској је прошле године продато 62.938 нових путничких возила, што је за 4,8 одсто више него 2018.
Током децембра испоручена су 4.022 нова аутомобила, што је раст од значајних 66,7% у односу на исти месец 2018. године, показују подаци агенције Промоција плус, а преноси Index.hr.
Volkswagen на првом месту
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2016/06/11/bmw.jpg?itok=ul2mQmNF)
ХРАБРОСТ ИЛИ ЛУДОСТ: Прешао чак 277.000 хиљада километара са оригиналним кочницама
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/01/04/genesis_gv80.jpg?itok=JoA9tMqs)
ДОБИЈАЈУ КОНКУРЕНЦИЈУ: Генесис ГВ80 није уопште за шалу
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/01/08/sudar.jpg?itok=ih6CgTP5)
ПОГЛЕДАЈТЕ ДОБРО! Ова два аутомобила ће се СУДАРИТИ - ко је њих двојице КРИВ? (ВИДЕО)
Далеко најбољу продају у 2019. имао је Volkswagen са 8.481 продатим новим возилом, чиме у укупној продаји има удео од 13,5 одсто. На другом месту је Шкода, чланица истог аутомобилског концерна, са 5.873 испоручена возила и уделом од 9,3%, док је трећи Renault који се зауставио на 5.807 возила, уз тржишно учешће од 9,2%.
Разлог за задовољство има и Опел, који је у 2019. на хрватском тржишту продао 5.291 возило (удео у укупној продаји од 8,4%) као и румунска Dacia, са 3.685 нових аутомобила (удео 5,8 одсто).
Сузуки је по продаји на шестом месту (3.670 продатих нових возила), а следе Peugeot (3.584), Hyundai (3.171), ФИАТ (2.678), док је на десетој позицији Toyota (2.605 испоручених возила).
Продато и пет Масератија, три Бентлија, један Ferrari...
Из сегмента немачких премијум произвођача, Ауди је 2019. годину завршио са 1.656 испоручених нових аутомобила, BMW са њих 1.459, а Мерцедес са 1.252 продата возила.
Статистика Промоције плус показује и да су у прошлој години продати: 201 Ланд Ровер, 115 Porschea, 48 Јагуара и 47 Инфинитија.
Имућни Хрвати пазарили су и пет Масератија, три скупоцена Bentleyja и један Ferrari.
У Хрватској је у 2019. продато и 30 Lexusa, али и 29 Теслиних модела.
Када је реч о одређеном моделу, најтраженија је била Шкода Оцтавиа (3.320), Renault Clio је на другом месту (2.347), трећи је "вечни" VW Голф (2.304).
И у 2019. добро се продавао Сузуки Витара па држи четврто место најтраженијих модела са испоручена 1.762 аутомобила, пети је Dacia Дустер (1.586).
Од петог до десетог места поређели су се Renault Цаптур, Опел Астра, ФИАТ 500, Dacia Сандеро и Опел Цорса.
Бензинци траженији од дизелаша
Хрватски купци све више зазиру од дизелаша. Од укупног броја продатих нових возила 61,1 одсто или 38.467 су бензинци, а 35,1% или 22.116 дизелаши.
Истина, код многих произвођача и даље преовлађују дизелаши па се тако, рецимо, од укупне продаје Мерцедеса чак 85,7 одсто односи на тај погон, код BMW-a такође високих 80,9%, код Аудија 58,6%.
Занимљиво - купци Volkswagenovih модела готово равномерно купују бензинце и дизелаше - бензинаца је продато 48,6, а дизелаша 51,2 одсто.
У 2019. продата су тек 193 електрична "возила будућности". Удео од 0,3 посто у укупној продаји показује да по том питању Хрватска такође значајно заостаје за развијеном Европом.
Тај податак превише не поправља ни 1.641 продати хибрид - својеврсни прелаз према потпуној електрификацији - будући да се и у том случају ради о тек 2,6 одсто укупне продаје.