KONTROLA OD SLEDEĆE GODINE: Na tehničkom pregledu proveravaće se emisija izduvnih gasova
Planira se da ovo zaživi do 2021. godine...
Krajnji rok je 5. jul 2021. godine, a moguće je da se proces ubrza zbog zagađenja.
Sve linije tehničkih pregleda u Srbiji moraće najkasnije do 5. jula 2021. godine da budu osposobljene za pregled vozila po važećem pravilniku koji je na snagu stupio u julu 2018.
-Suštinski se ništa nije promenilo od onda. Čekamo uputstva države-, rekao je Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije (UOTP).
OVA ZVER JE NEVEROVATNA: Evo kako će izgledati luksuzni RUSKI SUV (FOTO)
SVETSKI REKORD: Sa ovim MERCEDESOM otišli su na 6.700 metara
HIT SCENA! Prolaznici golim rukama podigli teškog terenca da izvuku ženu! (VIDEO)
- Jasno je da se ovo odnosi najviše na merenje izduvnih gasova.-
Stojanović objašnjava da su i do sada merili količinu izduvnih gasova na automobilima, ali da to nije bio faktor koji bi "oborio" vozilo na ovom ispitu ispravnosti.
Prema važećem pravilniku, svi tehnički pregledi će od 5. jula 2021. (a ima nekih koji očekuju i da država malo ubrza taj rok zbog aktuelne situacije) morati da se opreme potrebnim aparatima kojima će precizno moći da izmere emisiju štetnih gasova.
Nije reč samo o kontroli izduvnih gasova
-Nije u pitanju samo oprema za merenje izduvnih gasova-, kaže Vladan Stević, iz jednog beogradskog preduzeća koje se bavi i tehničkim pregledima.
-Postoji 51 tačka koju linije tehničkih pregleda moraju da ispune da bi mogle da nastave delatnost. Uz izduv, kontrolisaće se i voltaža, broj obrtaja motora, snaga pedala kočnica, ovalnost diskova...-
Ipak, najviše će muke vlasnicima starijih vozila zadavati merenje količine izduvnih gasova jer, mnogi majstori tvrde da se popravka (dovođenje vozila u zadate parametre po pitanju gasova) ne isplati.
"Mnogo je kola starijih od 15, pa i 20 godina. Nemaju ispravne, ili uopšte nemaju katalizatore. Univerzalni katalizator košta najmanje 100 evra, pa dizne, elektronika, DPF filteri, drugi filteri. Kad ta brojka dostigne polovinu vrednosti vozila, a to će biti veoma lako, jasno je da se vlasnicima neće isplatiti i da će završiti na otpadu", kaže Dragoljub Jovanović, iz poznatog beogradskog auto-servisa.
Prosek iznad 17 godina
Prosečna starost voznog parka u Srbiji je veća od 17 godina. Iako je prošle godine prodato više od 32.000 novih automobila, proseku nije pomogao uvoz polovnih vozila, koji je dostigao brojku od 141.000.
Od toga je čak 61.000 bila sa Euro 3 motorima, što znači da su proizvedeni između 1999. i 2005. godine.