КОНТРОЛА ОД СЛЕДЕЋЕ ГОДИНЕ: На техничком прегледу провераваће се емисија издувних гасова
Планира се да ово заживи до 2021. године...
Крајњи рок је 5. јул 2021. године, а могуће је да се процес убрза због загађења.
Све линије техничких прегледа у Србији мораће најкасније до 5. јула 2021. године да буду оспособљене за преглед возила по важећем правилнику који је на снагу ступио у јулу 2018.
-Суштински се ништа није променило од онда. Чекамо упутства државе-, рекао је Трифун Стојановић, председник Удружења техничких прегледа Србије (УОТП).
ОВА ЗВЕР ЈЕ НЕВЕРОВАТНА: Ево како ће изгледати луксузни РУСКИ СУВ (ФОТО)
СВЕТСКИ РЕКОРД: Са овим МЕРЦЕДЕСОМ отишли су на 6.700 метара
ХИТ СЦЕНА! Пролазници голим рукама подигли тешког теренца да извуку жену! (ВИДЕО)
- Јасно је да се ово односи највише на мерење издувних гасова.-
Стојановић објашњава да су и до сада мерили количину издувних гасова на аутомобилима, али да то није био фактор који би "оборио" возило на овом испиту исправности.
Према важећем правилнику, сви технички прегледи ће од 5. јула 2021. (а има неких који очекују и да држава мало убрза тај рок због актуелне ситуације) морати да се опреме потребним апаратима којима ће прецизно моћи да измере емисију штетних гасова.
Није реч само о контроли издувних гасова
-Није у питању само опрема за мерење издувних гасова-, каже Владан Стевић, из једног београдског предузећа које се бави и техничким прегледима.
-Постоји 51 тачка коју линије техничких прегледа морају да испуне да би могле да наставе делатност. Уз издув, контролисаће се и волтажа, број обртаја мотора, снага педала кочница, овалност дискова...-
Ипак, највише ће муке власницима старијих возила задавати мерење количине издувних гасова јер, многи мајстори тврде да се поправка (довођење возила у задате параметре по питању гасова) не исплати.
"Много је кола старијих од 15, па и 20 година. Немају исправне, или уопште немају катализаторе. Универзални катализатор кошта најмање 100 евра, па дизне, електроника, ДПФ филтери, други филтери. Кад та бројка достигне половину вредности возила, а то ће бити веома лако, јасно је да се власницима неће исплатити и да ће завршити на отпаду", каже Драгољуб Јовановић, из познатог београдског ауто-сервиса.
Просек изнад 17 година
Просечна старост возног парка у Србији је већа од 17 година. Иако је прошле године продато више од 32.000 нових аутомобила, просеку није помогао увоз половних возила, који је достигао бројку од 141.000.
Од тога је чак 61.000 била са Еуро 3 моторима, што значи да су произведени између 1999. и 2005. године.