KRAJ KRIZE: Globalni deficit čipova zbog pandemije uskih grla teško je pogodio Volkswagen
Najveći evropski proizvođač automobila tek je sada ugasio alarm.
Nema više akutnih uskih grla, rekao je u direktor VW-ove nabavke Dirk Grose-Loheide. - U poslednjih šest do osam meseci proizvodnje nismo izgubili niti jedno vozilo zbog čipova.
TRI NEDELJE BEZ KIŠE SU DOVOLJNE: Ulice tada postaju ekstremno klizave i opasne
MOŽE DA VAS KOŠTA ŽIVOTA: Najvažnija stvar kod PRETICANJA koju mnogi vozači izbegavaju!
NIKAD NIJE ZAŽIVELA: Opel Calibra je bila san svih novih vozača 90-ih
VW još uvek sustiže isporuku vozila naručenih 2021.-22. koju nije mogao da sastavi jer nije bilo poluprovodnika. - Vratili smo se na opseg aktivnosti od pre krize - dodao je menadžer.
Međutim, kašnjenja u isporuci nisu u potpunosti nestala. - Kriza nije potpuno gotova, ali sada imamo situaciju pod kontrolom - rekao je Grosse-Loheide.
Na primer, Volkswagen je počeo da kupuje problematične čipove direktno od proizvođača, zaobilazeći tako dobavljače.
Pritom se ne radi nužno o skupim komponentama, kaže direktor nabavke Škode Karsten Schnake. - To apsolutno može biti važan deo koji košta samo nekoliko centi.
Krajem prošle godine VW je potpisao ugovore o direktnoj nabavci s 10 vodećih proizvođača čipova poput Infineona i NXP-a, a stupio je u kontakt i s ostalima, među kojima je i najveći, tajvanski TSMC.
Takođe, Volkswagen od početka godine gomila čipove. To je jedna od lekcija pandemije: jeftinije je kupiti višak nego zaustaviti proizvodne trake, kao prošle i pretprošle godine, kaže Grosse-Loheide.