КРАЈ КРИЗЕ: Глобални дефицит чипова због пандемије уских грла тешко је погодио Volkswagen
Највећи европски произвођач аутомобила тек је сада угасио аларм.
Нема више акутних уских грла, рекао је у директор VW-ove набавке Дирк Гросе-Лохеиде. - У последњих шест до осам месеци производње нисмо изгубили нити једно возило због чипова.
ТРИ НЕДЕЉЕ БЕЗ КИШЕ СУ ДОВОЉНЕ: Улице тада постају екстремно клизаве и опасне
МОЖЕ ДА ВАС КОШТА ЖИВОТА: Најважнија ствар код ПРЕТИЦАЊА коју многи возачи избегавају!
НИКАД НИЈЕ ЗАЖИВЕЛА: Опел Цалибра је била сан свих нових возача 90-их
VW још увек сустиже испоруку возила наручених 2021.-22. коју није могао да састави јер није било полупроводника. - Вратили смо се на опсег активности од пре кризе - додао је менаџер.
Међутим, кашњења у испоруци нису у потпуности нестала. - Криза није потпуно готова, али сада имамо ситуацију под контролом - рекао је Grosse-Loheide.
На пример, Volkswagen је почео да купује проблематичне чипове директно од произвођача, заобилазећи тако добављаче.
Притом се не ради нужно о скупим компонентама, каже директор набавке Шкоде Карстен Schnake. - То апсолутно може бити важан део који кошта само неколико центи.
Крајем прошле године VW је потписао уговоре о директној набавци с 10 водећих произвођача чипова попут Инфинеона и NXP-a, а ступио је у контакт и с осталима, међу којима је и највећи, тајвански ТСМЦ.
Такође, Volkswagen од почетка године гомила чипове. То је једна од лекција пандемије: јефтиније је купити вишак него зауставити производне траке, као прошле и претпрошле године, каже Grosse-Loheide.