"Kraj za SUS 2035? Nije zapisano u kamenu"
Plan EU je da se 2026. godine prvo napravi analiza pa da se vidi šta je izvodljivo, a šta ne. Shodno tome, šef Mercedesa se zalaže za takozvanu objektivnu diskusiju.
Od 2035. godine u Evropskoj uniji neće biti dozvoljeno da se prodaju novi automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Odnosno, za sada je tako, ali poslednja dešavanja na evropskim tržištima su nova realnost i bude sumnju.
IZGLEDA KAO KOVČEG: Saobraćajni znak na koji RETKO možete naići, ali verovatno NE ZNATE šta predstavlja
Kineska marka kopirala sve poznate "zapadne" modele (FOTO+VIDEO)
NEVEROVATNO: Vaš automobil ima savršenu skrivenu funkciju za koju sigurno niste znali (VIDEO)
Mercedes je ranije čak najavio da neće uključivati nove benzinske ili dizel motore u svoju gamu od 2030. godine. Međutim, domaće tržište se sada drastično promenilo. Ekološki bonus u Nemačkoj je ukinut, a prodaja električnih automobila je u padu.
O ovome razmišlja i šef Mercedesa Ola Kelenius. U intervjuu za Die Zeit, Kalenius je objasnio da se podrazumeva da će kupci Mercedesa i dalje moći da kupe vozilo sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem nakon 2030. godine.
On kaže da Mercedes u ovoj deceniji želi da postavi temelje za električni portfolio u svim klasama vozila, ali sada više nema govora o prestanku proizvodnje automobila na dizel i benzin, odnosno hibrida.
- Naš asortiman proizvoda je u osnovi zasnovan na zahtevima kupaca i uvek će biti na vrhuncu tehnologije – to uključuje i motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Tu su i plug-in hibridi čija je baterija dovoljna za svakodnevni život bez izduvnih gasova i gde možete koristiti motor sa unutrašnjim sagorevanjem za duga vikend putovanja - naglašava čelnik Mercedesa.
S obzirom na pad prodaje električnih automobila i iznenadni kraj državnog finansiranja, Kelenius je samokritičan: "Možda je u celoj industriji bilo previše optimizma, sada je više realizma".
Kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem u 2035. više nije zapisan u kamenu za Kelenijusa.