"Крај за СУС 2035? Није записано у камену"
План ЕУ је да се 2026. године прво направи анализа па да се види шта је изводљиво, а шта не. Сходно томе, шеф Мерцедеса се залаже за такозвану објективну дискусију.
Од 2035. године у Европској унији неће бити дозвољено да се продају нови аутомобили са моторима са унутрашњим сагоревањем. Односно, за сада је тако, али последња дешавања на европским тржиштима су нова реалност и буде сумњу.
ИЗГЛЕДА КАО КОВЧЕГ: Саобраћајни знак на који РЕТКО можете наићи, али вероватно НЕ ЗНАТЕ шта представља
Кинеска марка копирала све познате "западне" моделе (ФОТО ВИДЕО)
НЕВЕРОВАТНО: Ваш аутомобил има савршену скривену функцију за коју сигурно нисте знали (ВИДЕО)
Мерцедес је раније чак најавио да неће укључивати нове бензинске или дизел моторе у своју гаму од 2030. године. Међутим, домаће тржиште се сада драстично променило. Еколошки бонус у Немачкој је укинут, а продаја електричних аутомобила је у паду.
О овоме размишља и шеф Мерцедеса Ола Келениус. У интервјуу за Дие Зеит, Калениус је објаснио да се подразумева да ће купци Мерцедеса и даље моћи да купе возило са мотором са унутрашњим сагоревањем након 2030. године.
Он каже да Мерцедес у овој деценији жели да постави темеље за електрични портфолио у свим класама возила, али сада више нема говора о престанку производње аутомобила на дизел и бензин, односно хибрида.
- Наш асортиман производа је у основи заснован на захтевима купаца и увек ће бити на врхунцу технологије – то укључује и моторе са унутрашњим сагоревањем. Ту су и плуг-ин хибриди чија је батерија довољна за свакодневни живот без издувних гасова и где можете користити мотор са унутрашњим сагоревањем за дуга викенд путовања - наглашава челник Мерцедеса.
С обзиром на пад продаје електричних аутомобила и изненадни крај државног финансирања, Келениус је самокритичан: "Можда је у целој индустрији било превише оптимизма, сада је више реализма".
Крај мотора са унутрашњим сагоревањем у 2035. више није записан у камену за Келенијуса.