Kupujete polovnjak? Ovo je lista najpouzdanijih modela!
Anketirano je gotovo 13.000 vlasnika polovnih vozila.
Kupci polovnjaka najčešće se odlučuju za vozila stara između pet i 20 godina, pa je britanski portal WhatCar odlučio da sprovede zanimljivo istraživanje.
Anketirali su gotovo 13.000 vlasnika polovnih vozila i prikupili podatke o kvarovima, kako bi sačinili listu najpouzdanijih i najmanje pouzdanih modela.
Pitanja su se odnosila na prirodu kvara, koliko je automobil proveo u servisu, šta je bilo potrebno da se problem reši… Odgovori “pokrivaju” poslednjih 12 meseci.
Mali gradski automobili
Najpouzdaniji: Kia Picanto (2011-2017)
Picanto možda nije “prefinjen” kao Seat Mii, Škoda Citigo ili Volkswagen Up, ali ih nadmašuje pouzdanošću. Samo 6% automobila imalo je kvar, a svi su bili povezani s akumulatorom.
Najmanje pouzdan: Opel Corsa (2006-2014)
Corsa je popularna među mlađima, ali se njena pouzdanost dovodi u pitanje, jer više od trećine automobila nije radilo ispravno. Svaki treći vlasnik bio je bez ljubimca više od nedelju dana, a računi za popravku iznosili su 110-550 evra.
Porodični automobili
Najpouzdaniji: Seat Leon TDI (2013-2020)
Ako tražite porodični automobil s dizel agregatom, Leon je najpouzdanija opcija. Samo je 5% imalo problem. Nije bilo računa za popravku većih od 220 evra.
Najmanje pouzdan: Škoda Octavia (2004-2013)
Ogromnih 53% vlasnika izvestilo je o kvaru četvorotočkaša, a gotovo četvrtina se odnosila na motor. Polovina vlasnika platila je popravku 550-1.750 evra.
Biznis automobili
Najpouzdaniji: Ford Mondeo (od 2014. do danas)
Možda nije najprestižniji model, ali je najpouzdaniji. Samo 13% vlasnika prijavilo je probleme. Nije bilo računa većih od 55 evra.
Najmanje pouzdan: Volkswagen Passat (2005-2015)
Prethodni Passat sklon je problemima, čak 53% vlasnika imalo je barem jedan kvar. Troškovi kod majstora iznosili su 55-1.750 evra.
Luksuzne limuzine
Najpouzdaniji: Mercedes E-klasa (2009-2016)
Iako je 15% modela E-klase imalo kvar, uglavnom su to bili manji električni problemi. Većina je sređena do sedam dana, a 42% popravki obavljeno je besplatno. Međutim, pojedini vlasnici morali da plate od 825 do 1.100 evra.
Najmanje pouzdan: Mercedes E-klasa (2002-2009)
Starija E-klasa bila je osrednji automobil, a 50% je patilo od kvarova. Iako je tri četvrtine problema odmah otklonjeno, a polovina je popravljena u roku od dana, vlasnici su plaćali između 220 i 825 evra.
Kompaktni SUV
Najpouzdaniji: Audi Q3 (2011-2018)
Samo 12% vlasnika potvrdilo je problem s automobilom u poslednjih 12 meseci. Trećina računa za popravke iznosilo je manje od 55 evra, a nijedan vlasnik nije imao trošak veći od 330 evra.
Najmanje pouzdan: Nissan Qashqai (2007-2013)
Iako je samo 19% starijih Qashqaija imalo problem, trećina nije bila u voznom stanju, dok je 75% provelo više od nedelju dana u servisu. Četvrtina računa za popravku iznosila je najmanje 1.100, a često i više od 1.650 evra.
SUV srednje veličine
Najpouzdaniji: Honda CR-V (2012-2018) i Toyota RAV4 (2012-2019)
Prethodna generacija Hondinog velikog SUV-a jedna je od najpouzdanijih, iako su prve jedinice stare gotovo devet godina. Vlasnici su rekli da nijedan CR-V nije zakazao u proteklih 12 meseci. To se odnosi i na Toyotu RAV4.
Najmanje pouzdan: Land Rover Discovery Sport (od 2014. do danas)
Na lošu reputaciju ukazuje činjenica da je 43% vlasnika prijavilo greške. Iako je trećina popravljena besplatno, ostale su koštale 220 do 1.650, ili više dolara.
Veliki terenci
Najpouzdaniji: BMW X5 (2013-2018)
Prethodna generacija X5 prilično je pouzdana. Iako je 29% istraženih automobila imalo kvar, dve trećine ih je popravljeno u roku od dana. Dvadeset odsto je sređeno u garanciji, ali je ostatak vlasnika morao da plati između 55 i 1.650 evra.
Najmanje pouzdan: Porsche Macan (od 2014. do danas)
Iako stopa Macanovih grešaka nije među najvišima (36%), ocena pouzdanosti je niska, jer je 31% računa za popravku bilo veće od 1.650 evra. Oko 50% vlasnika moralo je da plati između 220 i 825 evra.
Minivan
Najpouzdaniji: Ford C-Max (2011-2019)
Iako je 20% vlasnika C-Maxa prijavilo kvar, dve trećine su manji problemi koji nisu zaustavili vozila, i rešeni su tokom dana. Trećina grešaka rešena je besplatno, trećina je koštala 110-220, a trećina 825-1.100 evra.
Najmanje pouzdan: Opel Zafira (2005-2016)
Čak 35% vlasnika reklo je da su imali kvar u mnogim segmentima. Dvadeset odsto automobila nije bilo u voznom stanju, a više od trećine završilo je u servisu nedelju dana. Svaki peti vlasnik platio je između 825 i 1.650 evra, ili više.