Купујете половњак? Ово је листа најпоузданијих модела!
Анкетирано је готово 13.000 власника половних возила.
Купци половњака најчешће се одлучују за возила стара између пет и 20 година, па је британски портал WhatCar одлучио да спроведе занимљиво истраживање.
Анкетирали су готово 13.000 власника половних возила и прикупили податке о кваровима, како би сачинили листу најпоузданијих и најмање поузданих модела.
Питања су се односила на природу квара, колико је аутомобил провео у сервису, шта је било потребно да се проблем реши… Одговори “покривају” последњих 12 месеци.
Мали градски аутомобили
Најпоузданији: Киа Пицанто (2011-2017)
Пицанто можда није “префињен” као Сеат Мии, Шкода Цитиго или Volkswagen Уп, али их надмашује поузданошћу. Само 6% аутомобила имало је квар, а сви су били повезани с акумулатором.
Најмање поуздан: Опел Цорса (2006-2014)
Цорса је популарна међу млађима, али се њена поузданост доводи у питање, јер више од трећине аутомобила није радило исправно. Сваки трећи власник био је без љубимца више од недељу дана, а рачуни за поправку износили су 110-550 евра.
Породични аутомобили
Најпоузданији: Сеат Леон ТДИ (2013-2020)
Ако тражите породични аутомобил с дизел агрегатом, Леон је најпоузданија опција. Само је 5% имало проблем. Није било рачуна за поправку већих од 220 евра.
Најмање поуздан: Шкода Оцтавиа (2004-2013)
Огромних 53% власника известило је о квару четвороточкаша, а готово четвртина се односила на мотор. Половина власника платила је поправку 550-1.750 евра.
Бизнис аутомобили
Најпоузданији: Форд Мондео (од 2014. до данас)
Можда није најпрестижнији модел, али је најпоузданији. Само 13% власника пријавило је проблеме. Није било рачуна већих од 55 евра.
Најмање поуздан: Volkswagen Passat (2005-2015)
Претходни Passat склон је проблемима, чак 53% власника имало је барем један квар. Трошкови код мајстора износили су 55-1.750 евра.
Луксузне лимузине
Најпоузданији: Мерцедес Е-класа (2009-2016)
Иако је 15% модела Е-класе имало квар, углавном су то били мањи електрични проблеми. Већина је сређена до седам дана, а 42% поправки обављено је бесплатно. Међутим, поједини власници морали да плате од 825 до 1.100 евра.
Најмање поуздан: Мерцедес Е-класа (2002-2009)
Старија Е-класа била је осредњи аутомобил, а 50% је патило од кварова. Иако је три четвртине проблема одмах отклоњено, а половина је поправљена у року од дана, власници су плаћали између 220 и 825 евра.
Компактни СУВ
Најпоузданији: Ауди Q3 (2011-2018)
Само 12% власника потврдило је проблем с аутомобилом у последњих 12 месеци. Трећина рачуна за поправке износило је мање од 55 евра, а ниједан власник није имао трошак већи од 330 евра.
Најмање поуздан: Nissan Qashqai (2007-2013)
Иако је само 19% старијих Qashqaija имало проблем, трећина није била у возном стању, док је 75% провело више од недељу дана у сервису. Четвртина рачуна за поправку износила је најмање 1.100, а често и више од 1.650 евра.
СУВ средње величине
Најпоузданији: Хонда ЦР-В (2012-2018) и Toyota РАВ4 (2012-2019)
Претходна генерација Хондиног великог СУВ-а једна је од најпоузданијих, иако су прве јединице старе готово девет година. Власници су рекли да ниједан ЦР-В није заказао у протеклих 12 месеци. То се односи и на Toyotu РАВ4.
Најмање поуздан: Ланд Ровер Discovery Спорт (од 2014. до данас)
На лошу репутацију указује чињеница да је 43% власника пријавило грешке. Иако је трећина поправљена бесплатно, остале су коштале 220 до 1.650, или више долара.
Велики теренци
Најпоузданији: BMW X5 (2013-2018)
Претходна генерација X5 прилично је поуздана. Иако је 29% истражених аутомобила имало квар, две трећине их је поправљено у року од дана. Двадесет одсто је сређено у гаранцији, али је остатак власника морао да плати између 55 и 1.650 евра.
Најмање поуздан: Porsche Мацан (од 2014. до данас)
Иако стопа Мацанових грешака није међу највишима (36%), оцена поузданости је ниска, јер је 31% рачуна за поправку било веће од 1.650 евра. Око 50% власника морало је да плати између 220 и 825 евра.
Миниван
Најпоузданији: Форд C-Max (2011-2019)
Иако је 20% власника C-Maxa пријавило квар, две трећине су мањи проблеми који нису зауставили возила, и решени су током дана. Трећина грешака решена је бесплатно, трећина је коштала 110-220, а трећина 825-1.100 евра.
Најмање поуздан: Опел Зафира (2005-2016)
Чак 35% власника рекло је да су имали квар у многим сегментима. Двадесет одсто аутомобила није било у возном стању, а више од трећине завршило је у сервису недељу дана. Сваки пети власник платио је између 825 и 1.650 евра, или више.