Lageri novih automobila u Nemačkoj sve veći
Kupci oprezni....
Prema podacima asocijacija nemačke autoindustrije (VDA i ZDK), na najvećem evropskom tržištu automobila nalazi se ogroman broj vozila "na lageru". Postoji li rizik od kolapsa?
Kriza izazvana virusom COVID-19 ima veliki uticaj na evropsku automobilsku industriju i tržište automobila. Prodaja novih vozila u Evropi pala je na najnižu stopu u marku i aprilu mesecu. Kriza nije obišla ni najveće tržište automobila u Evropi - Nemačku, gde je prodaja smanjena za 61,1 % u aprilu mesecu i za 37,7 % u martu. U prvom tromesečju tekuće godine, u Namečakoj je zabeležen pad prodaje od 20,3 %. Problem je što ukidanje mere protiv širenja pandemije neće automatski značiti i rast prodaje. Ekonomska neizvesnost je visoka, pa će većina stanovništva odložiti kupovinu novog automobila za neka "bolja vremena".
KO JE BRŽI: BMW X6M, Lamborghini Urus ili Jeep Trackhawk? (VIDEO)
ZDK (Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe) objavila je, da nemački trgovci novih automobila trenutno na lageru imaju automobile u vrednosti od 14,8 milijardi evra! Auto saloni i skladišta su puna, ali kupaca je nedovoljno. Ova situacija može uticati i na bankrot nekih automobilskih dilera, ali i do krize u automobilskoj proizvodnji. Zato udruženja automobilske industrije apeluju da je potrebna državna pomoć za kupovinu novih automobila, ne samo električnih, već i onih sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ali koji zadovoljavaju visoke ekološke standarde.
Prema pisanju magazina Automobilwoche, država će podržati oblik subvencije za kupce, sa 4.000 evra za kupovinu elektrovozila i sa 3000 evra za kupovinu vozila sa konvencionalnim pogonom. Za elektro i hibridna vozila, to bi mogao biti dodatni bonus, koji će biti uvećan za već postojeći bonus. Ove mere mogle bi ubrzati pražnjenje lagera, a samim tim i ubrza pokretanje proizvodnih linija.