Лагери нових аутомобила у Немачкој све већи
Купци опрезни....
Према подацима асоцијација немачке аутоиндустрије (ВДА и ЗДК), на највећем европском тржишту аутомобила налази се огроман број возила "на лагеру". Постоји ли ризик од колапса?
Криза изазвана вирусом COVID-19 има велики утицај на европску аутомобилску индустрију и тржиште аутомобила. Продаја нових возила у Европи пала је на најнижу стопу у марку и априлу месецу. Криза није обишла ни највеће тржиште аутомобила у Европи - Немачку, где је продаја смањена за 61,1 % у априлу месецу и за 37,7 % у марту. У првом тромесечју текуће године, у Намечакој је забележен пад продаје од 20,3 %. Проблем је што укидање мере против ширења пандемије неће аутоматски значити и раст продаје. Економска неизвесност је висока, па ће већина становништва одложити куповину новог аутомобила за нека "боља времена".
КО ЈЕ БРЖИ: BMW X6M, Lamborghini Урус или Јееп Trackhawk? (ВИДЕО)
ЗДК (Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe) објавила је, да немачки трговци нових аутомобила тренутно на лагеру имају аутомобиле у вредности од 14,8 милијарди евра! Ауто салони и складишта су пуна, али купаца је недовољно. Ова ситуација може утицати и на банкрот неких аутомобилских дилера, али и до кризе у аутомобилској производњи. Зато удружења аутомобилске индустрије апелују да је потребна државна помоћ за куповину нових аутомобила, не само електричних, већ и оних са моторима са унутрашњим сагоревањем, али који задовољавају високе еколошке стандарде.
Према писању магазина Automobilwoche, држава ће подржати облик субвенције за купце, са 4.000 евра за куповину електровозила и са 3000 евра за куповину возила са конвенционалним погоном. За електро и хибридна возила, то би могао бити додатни бонус, који ће бити увећан за већ постојећи бонус. Ове мере могле би убрзати пражњење лагера, а самим тим и убрза покретање производних линија.