LEGENDARNI MOTOR SE VIŠE NE PROIZVODI: VR6 otišao u istoriju
Jedan od najpoznatijih motora u automobilskoj industriji, VR6, zvanično je otišao u istoriju. Nakon skoro 34 godine, Volkswagen je 12. decembra okončao proizvodnju ovog modela, što je obeležilo kraj jedne ere za nemačkog proizvođača automobila.
Tokom svog postojanja, VR6 motor je proizveden u impozantnih 1,87 miliona primeraka. Vest o završetku proizvodnje objavio je Andreas G. Šlajt, PR menadžer za putnička vozila Volkswagena, na društvenoj mreži LinkedIn, naglasivši istorijski značaj ovog trenutka.
VR6 je svoju premijeru imao davne 1991. godine na sajmu automobila u Ženevi. Od tada se ugrađivao u širok spektar modela iz Volkswagenove ponude, uključujući Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC i Beetle.
Takođe, bio je deo ponude i drugih brendova iz Volkswagen Grupe, poput Porsche Cayennea, Audija Q7, Seata Leona i Škode Superb. Zanimljivo je da je čak i Mercedes-Benz koristio ovaj motor u modelu Vito, prilagodivši ga svojim potrebama.
Zbog sve strožijih ekoloških standarda, VR6 je u Evropi povučen sredinom 2010-tih, ali je proizvodnja nastavljena za tržišta Severne Amerike i Kine.
Ipak, rastući pritisak na smanjenje emisije gasova i veća potreba za ekonomičnijim rešenjima, naterali su Volkswagen da se fokusira na moderne četvorocilindrične motore.
Ovi motori ne samo da zadovoljavaju ekološke standarde, već su i kompatibilni sa modularnim platformama, što im omogućava širu primenu u različitim modelima i klasama.
Odlazak VR6 motora označava prekretnicu u strategiji Volkswagena, koji se okreće štedljivijim i fleksibilnijim tehnologijama, ali i kraj jedne ere za ljubitelje klasičnih automobila.