ЛЕГЕНДАРНИ МОТОР СЕ ВИШЕ НЕ ПРОИЗВОДИ: ВР6 отишао у историју
Један од најпознатијих мотора у аутомобилској индустрији, ВР6, званично је отишао у историју. Након скоро 34 године, Volkswagen је 12. децембра окончао производњу овог модела, што је обележило крај једне ере за немачког произвођача аутомобила.
Током свог постојања, ВР6 мотор је произведен у импозантних 1,87 милиона примерака. Вест о завршетку производње објавио је Андреас Г. Шлајт, ПР менаџер за путничка возила Volkswagena, на друштвеној мрежи LinkedIn, нагласивши историјски значај овог тренутка.
ВР6 је своју премијеру имао давне 1991. године на сајму аутомобила у Женеви. Од тада се уграђивао у широк спектар модела из Volkswagenove понуде, укључујући Passat, Corrado, Тоуарег, Пхаетон, Транспортер, Схаран, CC и Беетле.
Такође, био је део понуде и других брендова из Volkswagen Групе, попут Porsche Cayennea, Аудија Q7, Сеата Леона и Шкоде Суперб. Занимљиво је да је чак и Мерцедес-Бенз користио овај мотор у моделу Вито, прилагодивши га својим потребама.
Због све строжијих еколошких стандарда, ВР6 је у Европи повучен средином 2010-тих, али је производња настављена за тржишта Северне Америке и Кине.
Ипак, растући притисак на смањење емисије гасова и већа потреба за економичнијим решењима, натерали су Volkswagen да се фокусира на модерне четвороцилиндричне моторе.
Ови мотори не само да задовољавају еколошке стандарде, већ су и компатибилни са модуларним платформама, што им омогућава ширу примену у различитим моделима и класама.
Одлазак ВР6 мотора означава прекретницу у стратегији Volkswagena, који се окреће штедљивијим и флексибилнијим технологијама, али и крај једне ере за љубитеље класичних аутомобила.