Legendarni Range Rover proslavio 50. rođendan
Lepo...
Britanski proizvođač je želeo da ovim modelom unese dozu luksuza u klasične terence.
Originalni Range Rover je debitovao 17. juna 1970. godine, najpre u verziji sa 2 vrata.
Ideja je bila da se kupcima, pored klasičnog terenca Land Rover (kasnije nazvanog Defender), namenjenog eksploataciji u najtežim voznim i klimatskim uslovima, ponudi i sofisticirano terensko vozilo, sa komforom i sadržajima koje imaju obični putnički automobili, kako bi moglo da se koristi u svakodnevnoj vožnji.
Volvo objašnjava zašto njihovi automobili neće moći da se voze preko 180/kmh
Hoće da uvedu obavezne punjače za električne automobile na javnim i privatnim zgradama
Originalni Range Rover je predstavljao novinu u tadašnjoj ponudi terenaca jer je imao veliku i komfornu putničku kabinu sa dosta staklenih površina, dok su unutrašnje površine bile tapacirane.
Imao je i takozvana "piknik" vrata prtljažnika, podeljena po horizontali na dve celine, koje su se mogle nezavisno otvarati.
Prva generacija je bila toliko uspešna, da je ostala na tržištu 25 godina, da bi se 1995. pojavio Range Rover "P38A", koji se dizajnerski i funkcionalno delio istu filozofiju sa prethodnikom.
Automobil je mehanički modernizovan, a unapređeni su i sistem oslanjanja kao i pogon 4x4.
Treća generacija je stigla 2003, sa nezavisnim ogibljenjem na sva 4 točka i daljim tehnološkim unapređenjima, a po prvi put je osim standardnog ponuđen i Range Rover Sport.
Aktuelna, 4. generacija debitovala je 2013. U pitanju je tehnološki najsavršeniji Range Rover do sada, sa potpuno aluminijumskom konstrukcijom.
Zahvaljujući tome, vozilo je lakše za čak 450 kg od prethodnika.
Povodom obeležavanja jubileja, britanski proizvođač je predstavio specijalnu, ograničenu seriju vozila Range Rover sa oznakom "50". Ukupno će biti izrađeno 1.970 primeraka.
Range Rover "50" je baziran na luksuznom paketu opreme Autobiography, uz posebne stilske elmente koji krase spoljašnjost, ali i enterijer vozila.
U ponudi je nekoliko retro nijasni farbi karoserije, uključujući Tuscan Blue (na fotografijama), Bahama Gold i Davos White. Ove tri varijante biće dostupne u veoma ograničenim serijama, a preostali modeli će moći da se naruče i u nekim drugim bojama spoljašnjosti.
Za pogon je odabran 5.0 V8 sa 525 KS (386 kW).
Kompanija je 1981. izbacila na tržište i funkcionalniju varijantu sa 4 vrata.