LETE DELOVI NA SVE STRANE! Brutalan sudar PORŠEA 911 GT3 RS i BUGATI KAJRONA (VIDEO)
Šteta je velika...
Porše 911 ubrzava, nakon nekoliko sekundi naleće na parkirani Bugati Kajron. Usledio je strahovit sudar.
Lego kocke lete kroz salu za testiranje tehničkog centra ADAC-a u Lanndsbergu. Eksperiment je uspeo, automobili Lego su uništeni.
Nakon dve godine ADAC je u saradnji s tehničkim časopisom c't ponovo izveo test sudara Lego automobila. Akteri su ovaj put bili Porše 911 GT3 RS i Bugati Kajron.
TEst sudara Lego automobila nije sproveden samo zbog malo zabave. Naime, čak i ovakve simulacije mogu se koristiti za izvlačenje vrednih zaključaka za razvoj vozila, pogotovo kada se rezultati usporede sa stvarnim udesom.
Upravo to je učinjeno u ovom sudaru Lego automobila: Računar je predvideo kolika će biti šteta na oba vozila, što nakon detaljne analize sa stvarnom štetom može doraditi programe i doneti više sigurnosti.
DETALJAN SPISAK: VAZDUŠNI jastuci na OVIM kolima UBIJAJU
HIT NOVITET U MERCEDESU: Daimler najavio elektičnu verziju G-KLASE
Pokretač eksperimenta bio je informatički i tehnološki časopis c't. Stručnjaci informatičke firme "Dynamore" napravili su softverski program unevši veličinu, težinu i lokaciju svih Lego kockica instaliranih u dva automobila.
U Kompjuterskom centru u Štutgartu rezulta jet projektovan u takozvanu "pećinu", prostor u obliku kocke čiji su zidovi omogućili 3D simulaciju udesa.
Pripreme za stvarni test u ADAC tehničkom centru Landsberg bile su toliko složene kao i test "velikih" automobila. Osam kamera - svaka snima do 1000 kadrova u sekundi - i razni akcijski snimači trebali su zabeležiti kako Lego-Porše naleće na Lego Bugati.
Oba vozila za sudar imala su ID oznake, a 300 halogenih sijalica od 1000 Wati osiguravale su potrebnu ekspoziciju slika velike brzine.
Tada je sproveden test: Porše se zabio brzinom od 60 km/h u B-stub Bugatija u stanju mirovanja: Strahovit sudar, stotine delova lete unaokolo - Bugati je potpuno slomljen na dva dela, putnički prostor Porsše uništen. Lutke vozača ukopane su ispod plastičnih čestica, vozači verovatno ne bi preživeli sudar.
Rezultat je spektakularan i iznenađujući za IT stručnjake: Šteta je mnogo viša nego što je kompjuterska simulacija predvidela.
-Simulacije u razvojnom procesu su apsolutno važne jer štede resurse, ali upoređenje pokazuje da je stvarna štete mnogo veća nego što je predviđeno u simulaciji. Stoga je pravi sudar neophodan-, rekao je Andreas Rigling, u ADAC-u zadužen za sigurnost vozila.