ЛЕТЕ ДЕЛОВИ НА СВЕ СТРАНЕ! Бруталан судар ПОРШЕА 911 ГТ3 РС и БУГАТИ КАЈРОНА (ВИДЕО)
Штета је велика...
Порше 911 убрзава, након неколико секунди налеће на паркирани Бугати Кајрон. Уследио је страховит судар.
Лего коцке лете кроз салу за тестирање техничког центра АДАЦ-а у Lanndsbergu. Експеримент је успео, аутомобили Лего су уништени.
Након две године АДАЦ је у сарадњи с техничким часописом c't поново извео тест судара Лего аутомобила. Актери су овај пут били Порше 911 ГТ3 РС и Бугати Кајрон.
ТЕст судара Лего аутомобила није спроведен само због мало забаве. Наиме, чак и овакве симулације могу се користити за извлачење вредних закључака за развој возила, поготово када се резултати успореде са стварним удесом.
Управо то је учињено у овом судару Лего аутомобила: Рачунар је предвидео колика ће бити штета на оба возила, што након детаљне анализе са стварном штетом може дорадити програме и донети више сигурности.
ДЕТАЉАН СПИСАК: ВАЗДУШНИ јастуци на ОВИМ колима УБИЈАЈУ
ХИТ НОВИТЕТ У МЕРЦЕДЕСУ: Даимлер најавио електичну верзију Г-КЛАСЕ
Покретач експеримента био је информатички и технолошки часопис c't. Стручњаци информатичке фирме "Dynamore" направили су софтверски програм уневши величину, тежину и локацију свих Лего коцкица инсталираних у два аутомобила.
У Компјутерском центру у Штутгарту резулта јет пројектован у такозвану "пећину", простор у облику коцке чији су зидови омогућили 3Д симулацију удеса.
Припреме за стварни тест у АДАЦ техничком центру Ландсберг биле су толико сложене као и тест "великих" аутомобила. Осам камера - свака снима до 1000 кадрова у секунди - и разни акцијски снимачи требали су забележити како Лего-Порше налеће на Лего Бугати.
Оба возила за судар имала су ИД ознаке, а 300 халогених сијалица од 1000 Wati осигуравале су потребну експозицију слика велике брзине.
Тада је спроведен тест: Порше се забио брзином од 60 км/х у Б-стуб Бугатија у стању мировања: Страховит судар, стотине делова лете унаоколо - Бугати је потпуно сломљен на два дела, путнички простор Порсше уништен. Лутке возача укопане су испод пластичних честица, возачи вероватно не би преживели судар.
Резултат је спектакуларан и изненађујући за ИТ стручњаке: Штета је много виша него што је компјутерска симулација предвидела.
-Симулације у развојном процесу су апсолутно важне јер штеде ресурсе, али упоређење показује да је стварна штете много већа него што је предвиђено у симулацији. Стога је прави судар неопходан-, рекао је Андреас Риглинг, у АДАЦ-у задужен за сигурност возила.