NEŠTO SE MORA PREDUZETI: "Vreme je da Evropa odgovori na pretnje kineskih marki automobila"
Izvršni direktor Grupe Renault, Luka de Meo, pozvao je države Evropske unije na saradnju u rešavanju neravnoteže u konkurenciji u odnosu na Kinu i SAD.
De Meo kaže da bi se na taj način osigurala budućnost automobilske industrije u Evropi, slično kao što je to učinjeno u slučaju aviokompanije Airbus.
UKOLIKO NAPRAVITE OVU GREŠKU RIZIKUJETE OZBILJNO OŠTEĆENJE AUTA: Obratite posebnu pažnju na jedan detalj (VIDEO)
VOZAČI, OBRATITE PAŽNJU: Kazne za ovu radnju u toku vožnje su paprene - MOŽETE OSTATI I BEZ VOZILA
NAJJAČE MAŠINE: Evo TOP 6 najskupljih automobila na BEOGRADSKOM SAJMU (FOTO)
- Vidimo sve veće znakove slabosti koji bi mogli biti razlog za stvarnu zabrinutost ako se ništa ne preduzme - naveo je on u javnom pismu uoči izbora za Evropski parlament, prenosi Automotive News Europe.
De Meo je i predsednik Evropskog udruženja proizvođača automobila ACEA, a objavio je pismo na nekoliko jezika kao čelnik Grupe Renault.
Među predlozima je i taj da Evropa ubrza tempo zamene starijih automobila pomoću posebnog fonda tokom sledeće decenije.
Evropski automobilski sektor pod pritiskom je s više strana, rekao je on, uključujući prelazak na softverski definisana vozila, sve veći broj propisa, potrebu za ulaganjem u nove tehnologije i nestabilnost cena sirovina kao što je litijum, kao i novo usavršavanje radne snage kako bi se izbegla masovna nezaposlenost.
"Kina vlada, SAD stimuliše, a Evropa reguliše", napisao je naglašavajući staru boljku EU, odnosno previše normi i propisa.
Među de Meovim predlozima je i podrška za proizvodnju malih, pristupačnih automobila, za koje je rekao da bi mogli stvoriti 10.000 radnih mesta.
"Vidimo sve veće znakove slabosti koji bi mogli biti razlog za stvarnu zabrinutost ako se ništa ne preduzme", napisao je u javnom pismu De Meo. Dodao je da se "središte gravitacije u automobilskoj industriji pomaklo u Aziju, gde se proizvodi oko 52% svih automobila prodatih u tom regionu, u poređenju sa 20% u Evropi i 24% u Severnoj i Južnoj Americi.
Kao posledica podrške Pekinga industriji električnih automobila, kao i veličine kineskog domaćeg tržišta, izvoz u Evropu je pet puta veći u odnosu na 2017, a ukupni trgovinski deficit između Evrope i Kine sada iznosi 400 milijardi evra.
Izvor: Srbija Danas/B92