НЕШТО СЕ МОРА ПРЕДУЗЕТИ: "Време је да Европа одговори на претње кинеских марки аутомобила"
Извршни директор Групе Renault, Лука де Мео, позвао је државе Европске уније на сарадњу у решавању неравнотеже у конкуренцији у односу на Кину и САД.
Де Мео каже да би се на тај начин осигурала будућност аутомобилске индустрије у Европи, слично као што је то учињено у случају авиокомпаније Аирбус.
УКОЛИКО НАПРАВИТЕ ОВУ ГРЕШКУ РИЗИКУЈЕТЕ ОЗБИЉНО ОШТЕЋЕЊЕ АУТА: Обратите посебну пажњу на један детаљ (ВИДЕО)
ВОЗАЧИ, ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Казне за ову радњу у току вожње су папрене - МОЖЕТЕ ОСТАТИ И БЕЗ ВОЗИЛА
НАЈЈАЧЕ МАШИНЕ: Ево ТОП 6 најскупљих аутомобила на БЕОГРАДСКОМ САЈМУ (ФОТО)
- Видимо све веће знакове слабости који би могли бити разлог за стварну забринутост ако се ништа не предузме - навео је он у јавном писму уочи избора за Европски парламент, преноси Аутомотиве News Еуропе.
Де Мео је и председник Европског удружења произвођача аутомобила АЦЕА, а објавио је писмо на неколико језика као челник Групе Renault.
Међу предлозима је и тај да Европа убрза темпо замене старијих аутомобила помоћу посебног фонда током следеће деценије.
Европски аутомобилски сектор под притиском је с више страна, рекао је он, укључујући прелазак на софтверски дефинисана возила, све већи број прописа, потребу за улагањем у нове технологије и нестабилност цена сировина као што је литијум, као и ново усавршавање радне снаге како би се избегла масовна незапосленост.
"Кина влада, САД стимулише, а Европа регулише", написао је наглашавајући стару бољку ЕУ, односно превише норми и прописа.
Међу де Меовим предлозима је и подршка за производњу малих, приступачних аутомобила, за које је рекао да би могли створити 10.000 радних места.
"Видимо све веће знакове слабости који би могли бити разлог за стварну забринутост ако се ништа не предузме", написао је у јавном писму Де Мео. Додао је да се "средиште гравитације у аутомобилској индустрији помакло у Азију, где се производи око 52% свих аутомобила продатих у том региону, у поређењу са 20% у Европи и 24% у Северној и Јужној Америци.
Као последица подршке Пекинга индустрији електричних аутомобила, као и величине кинеског домаћег тржишта, извоз у Европу је пет пута већи у односу на 2017, а укупни трговински дефицит између Европе и Кине сада износи 400 милијарди евра.
Извор: Србија Данас/Б92