MIŠA PAKLENI, AUTOELEKTRIČAR: Kako sam postao "majstor za žene"
Majstorska radionica još postoji.
Zakoračiti u servis Mihajla Savića, autoelektričara, poznatijeg kao Miša Pakleni, znači ući u neko drugačije, možda i lepše vreme. Kada je kvar na automobilu bio vidljiv iz aviona, a prijatelj svetinja i uvek dobrodošao gost.
Smeštena odmah iza beogradskog hipodroma, njegova "druga kuća" kao da je preslikana iz serije "Majstorska radionica" sa legendarnim Zokijem Radmilovićem. Svaki čas neko ulazi i izlazi, s tim što Miša smatra da je ono što se dešavalo u seriji "mala maca" u odnosu na ono što je on prošao, za gotovo 40 godina rada na kolima. I umesto velikog Zokijevog nosa, ima osmeh i podšišanu sedu bradu. I još ga zovu majstor za žene.
Pogledajte OVDE kako izgleda kada se u snazi nadmeću IMT-ov traktor i Audi kvatro.
- Hoćeš konjak? - dočekuje nas Miša uz širok osmeh, kao pravi domaćin. Specijalna "berba" - 30 godina star, iz specijalnog bureta. Kako odbiti Mišu? Nikako.
Mogao je Miša da sedi u kancelariji, ali to bi za njega bio pakao. Završio je višu školu, statistiku i informatiku i imao je i dobar prosek ocena. Međutim, nije hteo ni da čuje. Ruke prljave od ulja do lakata se operu, a majstorska sloboda je neprocenjiva. Postao je pripravnik u 27. godini, i zaposlio se kao autoelektričar na aerodromu. Tamo je radio sa četiri vrhunska majstora, trojica su još živi. Kod njih je pekao zanat i zahvalan im je na tome.
Taman smo zaustili ozbiljnu priču, tek, na vratima Mišine radionice pojavio se simpatični gospodin, čisto da ga obiđe.
- Sedi. Hoćeš konjak? - kao iz topa nudi Miša, a gost ljubazno odbija. To je njegov stari prijatelj, Predrag Matko (68), penzionisani mehaničar i vozač. Radio je godinama u GSP-u, čak i na čuvenim "lejlandima", autobusima koji su se pojavili na beogradskim ulicama daleke 1962. godine.
Zlatni savet Miše Paklenog
Miša Pakleni ima samo jedan savet za vozače: brinite se o kočnicama i trapu, sve ostalo se da popraviti.
- To je sve na šta vozač mora da pazi i održava. Ako se nešto pokvari, imaš šlep službu pa kod majstora. Ako je struja, dođeš kod mene. Ako nestane benzina, psovaćeš sebe i ceo svet, a kad napuniš rezervar, teraš dalje. Dakle, održavajte kočnice i trap, i ne brinite - poručuje Miša.
- Odlični autobusi, prelazili su milione kilometara. Noću smo ih palili da se zagreju, po dva sata, jer inače neće da upale zimi, ali su bili pouzdani i jaki - priseća se Predrag. Radio je i u Javnim garažama, današnjem Parking servisu, pre penzije.
Miša Pakleni je među mušterijama i prijateljima poznat kao "majstor za žene". Ne brinite, ništa bezobrazno. Jedna prijateljica mu je, pod tim sloganom, napravila i reklamu na internetu. U međuvremenu je skinuta. Kaže da žene vozači imaju veliko poverenje u njega, i rado dolaze kod Miše kada im se pokvari struja u automobilu.
- Tako me zovu, majstor za žene, nisam ja to izmislio - pravda se Pakleni. Uostalom, samo ženi može da se desi da štiklom pokvari mehanizam koji se nalazi ispod kočnice, a služi tome da aktivira štop svetla. I onda Miša mora da zalegne...
I dok sa ženama rado sarađuje, najgore mušterije su, po njemu, taksisti.
- Uh, što ih ne volim. Neke sam i isterao iz servisa. Ima među njima normalnih, ali to je retkost. Njima je sve skupo i sve znaju - objašnjava Miša.
Ipak, to ga ne sprečava da druguje sa "normalnim" taksistom, Radetom Vasićem, sa kojim je išao u školu. Svratio je i Rade u Mišinu radionicu i sad već imamo lepo društvo za žurku. Doduše, bez žena. Obojica vole i igraju fudbal, a Rade je i donator pehara za fer plej. Miša je godinama igrao u "Šećerancu" i danas u 62. godini, ne propušta nedelju, sportski dan. A preko sedmice je u radionici.
- Imao sam jednu devojku kojoj je smetalo što sam stalno umazan, pa me slala da radim u kancelariji, jer imam školu. Opet sam pobegao i vratio se mom zanatu. Da radim sa 20 žena u četiri zida, bela dana da ne vidim? Neka hvala - objašnjaca Miša.
Za njega, posao autoelektričara znači slobodu i kreativnost. I kad je najslabiji dan i ima vremena za jedan konjak, doći će dve, tri mušterije, zaradiće za život.
Na OVOM LINKU možete pročitati kako da uštedite dok sipate gorivo.
- Mladi beže od zanata, ali to je greška. Ja im preporučujem da se bave autoelektrikom, ako žele da imaju za sebe, da kupe auto, da odu na more, da osnuju porodicu - savetuje Miša.
Ima jedino problema kad radi na na novijim modelima, astrama, meganima... kaže da mora da rastavi pola automobila da bi popravio obični far. Samim tim su i popravke skuplje. I sve je više elektronike, a majstor Miša voli da golim okom vidi gde je kvar i da ga popravi.
Pijuckanje, s merom, je normalna stvar za Mišu. U radionici u Žarkovu je imao šank i kanticu za ulje koja 6 meseci nije videla ulje, nego rakiju. Ipak, naglašava da nikad nije radio pijan i da mu to ne pada na pamet.
Pročitajte OVDE kojih 5 grešaka mnogi vozači prave sa menjačem.
Važno mu je što je ceo život svoj gazda i što je na pravi put izveo svoje dve ćerke. A nadimak, Pakleni?
- To je po filmu "Pakleni toranj" (1974. godina, uloge Pol Njumen i Stiv Mekvin). Sa jednim kolegom sam radio kola, pa sam kablovima uključenim u struju udario po šasiji. Prštale su varnice, a kolega je rekao "bog te mazo, ko u Paklenom tornju". I postadoh Pakleni - kaže Miša.
U jednom ćošku njegove radionice, stoji portret fudbalske ekipe njegovih prijatelja, uglavnom školskih drugova. Pomažu se kad treba, skupljaju novac ako je nekom bolesno dete... još vole da jure za loptom, koliko ko može. Sada već stariji ljudi, iz nekog, možda, boljeg vremena.