NAJZANIMLJIVIJI POSLOVI u autoindustriji : NEOBIČNA i ZANIMLJIVA zanimanja o kojima se MALO ZNA
Od vozača do krojača.
U pauzi između premijera novih modela automobila, marketinško odeljenje Seata bavilo se istraživanjem poslova u automobilskoj industriji, posle kojeg je napravljena lista pet neobičnih i veoma zanimljivih, o kojima se malo zna, a obavlja ih mala grupa izabranih…
Svi znaju za dizajnere, inženjere i radnike na pokretnim trakama, ali oni su samo deo mnogobrojne ekipe stručnjaka raznih profila koji učestvuju u izradi jednog četvorotočkaša - od ideje, preko dizajniranja, razvoja, pripreme za proizvodnju, proizvodnje, promocije i na kraju pripreme za prodaju. Među njima, nalaze se i srećnici koji se bave ovim neobičnim poslovima.
TRAMP NIKAKO NE MOŽE BEZ VOŽNJE: Ovakvu kolekciju SKUPOCENIH automobila ima SAMO on! (FOTO)
1. Prvi vozač
On je prvi u ekipi brojnih test-vozača koji voze prototipove određenih modela i svojim sugestijama utiču na dalji razvoj. U Seatu, vozač koji obavlja ovaj posao preveze oko dva miliona kilometara godišnje!
2. Vajar
OBJAVLJENE PRVE FOTOGRAFIJE: Pežo 308 za 2018. NOV MOTOR I OSMOBRZINSKI MENJAČ (VIDEO)
Zadužen je za izradu automobila u razmeri 1:1. Model se pravi od gline i neophodno je da ima masu kao pravi automobil. Tokom ovog procesa, za jedan prosečan automobi, upotrebi se oko 2,5 tona gline i potroši oko 10.000 radnih časova…
3. Prvi krojač
Ručno izrađuje kompletnu "presvlaku" enterijera novog automobila, sa najboljom kombinacijom boja, dezena i materijala. Da bi se obložila jedna kabina prosečnog automobila, potrebno je oko 30 metara raznih materijala i oko dve godine posla…
4. Tester sedišta
Sve što treba da radi je da sedi. Ali od njegove procene zavisi izbor idealnog profila sedišta u budućem modelu. Testeri i njihovi timovi tokom razvojong procesa izvedu oko 20.000 operacija sklapanja, preklapanja, pomeranja za svaki tim sedišta, tokom kojih ocenjuju praktičnost i udobnost, ali i vrste punjenja, materijala, strukture, šavova… Zaduženi su i za izbor dizajna naslona za glavu.
5. Automobilski "somelijer"
Najvažniji instrument ovog stručnjaka je nos, a zadužen je za pravilan izbor "mirisa novog automobila"! Tim hemičara izvodi preko 400 testova mirisa svake godine, tokom kojih se automobili izlažu temperaturama i do 60 stepeni Celzijusovih. Automobilski "somelijeri" ne smeju da puše niti da stavljaju parfeme…