NE ODUSTAJU: Stiže nova "tojota mirai"!
Reč je o pogonu na vodonik...
Japanski proizvođač je u poslednje dve decenije napravio veliki uspeh sa automobilima na hibridni pogon, a sada želi to da ponovi sa vozilima opremljenim vodoničnim gorivnim ćelijama.
Od predstavljanja svog modela na vodonik - sedana Mirai iz 2014. godine, Toyota je predvodnik ove vrste automobila u svetu.
AKO VAM KOČNICE OTKAŽU USRED VOŽNJE: Evo šta treba da učinite da biste bezbedno zaustavili auto!
SVAKA IM ČAST: Prave auto sa sistemom odbrane od korone!
Sa drugom generacijom tog automobila nulte emisije, japanska kompanija je spremna za novi iskorak sa svojom naprednom tehnologijom električnog vozila sa gorivnim ćelijama (FCEV).
Mirai je probudio svest širom sveta u nameri ostvarenja ekološki čistog i održivog društva budućnosti zasnovanog na vodoniku. Ovaj automobil karakterišu radijus od oko 500 km, brza dopuna goriva za samo nekoliko minuta i čista voda kao jedini nusprodukt rada pogonskog sistema.
Od pojavljivanja na tržištu prodato je oko 10.000 ovih vozila, dok je Toyota na najvažnijim svetskim tržištima aktivno razvijala infrastrukturu za korišćenje vodonika kao goriva.
U japanskom proizvođaču kažu da je to tek početak: zato Toyota skreće pažnju na sve prednosti koje donosi novi Mirai, pre svega na planu tehnologije, dinamičnih voznih osobina i dizajna.
Novi Mirai, koji će se prvo pojaviti u Japanu, Severnoj Americi i Evropi krajem 2020, biće više od ekološkog automobila. Efikasnost je najvažnija i Toyota planira da novi Mirai ima za 30% veći radijus kretanja od prethodnika, što će se postići unapređenjem sistema gorivnih ćelija i korišćenjem većih rezervoara za vodonik.
Nova serija gorivnih ćelija ima više energije po jedinici zapremine, sada više od 4 kW po litru, što je preko 30% bolji rezultat nego na dosadašnjem Miraiju. Pored toga, sada su ugrađena tri rezervoara – jedan dugi i dva kratka, koji povećavaju ukupni kapacitet vodonika za jedan kilogram u poređenju sa još uvek aktuelnom prvom generacijom Miraija.
U odnosu na prethodni, novi Mirai se razlikuje i po unapređenom dizajnu spoljašnjosti, pa ovaj automobil više ne odudara toliko od modela sa konvencionalnim pogonom, kao što je to ranije bio slučaj.
Auto krase spuštena linija, elegantne proporcije, kao i veliki točkovi prečnika 20 inča koji doprinose efektnijem izgledu.
Unutrašnjost je dizajnerski svedena, sa modernim kokpitom, uključujući centralni ekran multimedijalnog sistema dijagonale 12,3 inča, kao i digitalnu instrument tablu.
Nova TNGA mehanička platforma i dobro iskorišćen prosto u kabini omogućili su prostor za pet sedišta, umesto četiri koliko ih je Mirai imao do sada. Osim toga, kako kažu u Toyoti, karoserija novog Miraija je čvršća, što doprinosi boljoj agilnosti i odzivu u vožnji, dok je za unapređenu upravljivost zaslužno niže težište automobila.
Toyota Mirai druge generacije će se pojaviti do kraja godine na odabranim svetskim tržištima, a cena ovog automobila će biti poznata naknadno.