НЕ ОДУСТАЈУ: Стиже нова "тојота мираи"!
Реч је о погону на водоник...
Јапански произвођач је у последње две деценије направио велики успех са аутомобилима на хибридни погон, а сада жели то да понови са возилима опремљеним водоничним горивним ћелијама.
Од представљања свог модела на водоник - седана Мираи из 2014. године, Toyota је предводник ове врсте аутомобила у свету.
АКО ВАМ КОЧНИЦЕ ОТКАЖУ УСРЕД ВОЖЊЕ: Ево шта треба да учините да бисте безбедно зауставили ауто!
СВАКА ИМ ЧАСТ: Праве ауто са системом одбране од короне!
Са другом генерацијом тог аутомобила нулте емисије, јапанска компанија је спремна за нови искорак са својом напредном технологијом електричног возила са горивним ћелијама (ФЦЕВ).
Мираи је пробудио свест широм света у намери остварења еколошки чистог и одрживог друштва будућности заснованог на водонику. Овај аутомобил карактеришу радијус од око 500 км, брза допуна горива за само неколико минута и чиста вода као једини нуспродукт рада погонског система.
Од појављивања на тржишту продато је око 10.000 ових возила, док је Toyota на најважнијим светским тржиштима активно развијала инфраструктуру за коришћење водоника као горива.
У јапанском произвођачу кажу да је то тек почетак: зато Toyota скреће пажњу на све предности које доноси нови Мираи, пре свега на плану технологије, динамичних возних особина и дизајна.
Нови Мираи, који ће се прво појавити у Јапану, Северној Америци и Европи крајем 2020, биће више од еколошког аутомобила. Ефикасност је најважнија и Toyota планира да нови Мираи има за 30% већи радијус кретања од претходника, што ће се постићи унапређењем система горивних ћелија и коришћењем већих резервоара за водоник.
Нова серија горивних ћелија има више енергије по јединици запремине, сада више од 4 kW по литру, што је преко 30% бољи резултат него на досадашњем Мираију. Поред тога, сада су уграђена три резервоара – један дуги и два кратка, који повећавају укупни капацитет водоника за један килограм у поређењу са још увек актуелном првом генерацијом Мираија.
У односу на претходни, нови Мираи се разликује и по унапређеном дизајну спољашњости, па овај аутомобил више не одудара толико од модела са конвенционалним погоном, као што је то раније био случај.
Ауто красе спуштена линија, елегантне пропорције, као и велики точкови пречника 20 инча који доприносе ефектнијем изгледу.
Унутрашњост је дизајнерски сведена, са модерним кокпитом, укључујући централни екран мултимедијалног система дијагонале 12,3 инча, као и дигиталну инструмент таблу.
Нова ТНГА механичка платформа и добро искоришћен просто у кабини омогућили су простор за пет седишта, уместо четири колико их је Мираи имао до сада. Осим тога, како кажу у Toyoti, каросерија новог Мираија је чвршћа, што доприноси бољој агилности и одзиву у вожњи, док је за унапређену управљивост заслужно ниже тежиште аутомобила.
Toyota Мираи друге генерације ће се појавити до краја године на одабраним светским тржиштима, а цена овог аутомобила ће бити позната накнадно.