NEĆETE VEROVATI: Kreću obuke za električne trotinete
Rusi otišli korak dalje.
Vlasti Ruske Federacije, podstaknute sve većim brojem saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju vozači električnih trotineta, odlučile su da predlože uvođenje obuke za vožnju istih. Polaznici bi bili učenici osnovnih škola.
MINI SE PONOVIO: Otkrio "kokpit" novog modela, neće se svima dopasti (VIDEO)
NOVI PROBLEM ZA SRPSKE VOZAČE: Pripazite se ako imate ovu oznaku na motoru
URADITE SAMI: Šta možete promeniti na vašem SAVREMENOM automobilu?
Ideju je izložio Vadim Melnikov, generalni direktor eskpertskog centra po imenu Pokret bez opasnosti, preneo je radio Sputnik. On je to učinio u kontekstu odgovora na pitanje kako sputati (za jedan i po puta veći broj) saobraćajnih nezgoda u segmentu mikromobilnosti. Ta statistika pokazuje veoma nepovoljan trend. Zabrane i ograničenja ne daju rezultate, pa se zato smatra da bi obuka bila prava stvar u datim okolnostima.
Ograničenja u pogledu upotrebe rentalnih i trotineta u ličnom posedu su jednostavna i nedvosmislena, ali ne predstavljaju pristup s najviše razuma. Najbolji način da se pristupi problemu bi mogao da se ogleda u kopiranju onog što su uradile vlasti Pariza. Oni žele da zabrane iznajmljivanje trotineta počev od prvog septembra, što bi se moglo tumačiti i na način da je neko svojevremeno mogao da uvede i zabranu putničkih automobila pošto i oni predstavljaju pretnju za bezbednost pešaka.
- Naravno da nije pametno zabranjivati električne trotinete. Hajmo da naučimo ljude da ih koriste na bezbedan način - kazao je ekspert Melnikov.
Stručnjak čije reči prenosimo veruje da je "integracija ove teme u obrazovni sistem način da se unapredi lični transport" i da je to neophodnost. Zato bi i trebalo početi s obukama na temu bezbedne vožnje, što bi se odigravalo u učionicama ali i na trenažnim poligonima gde bi se uvežbavala fleksibilnost i koordinacija pokreta.
Shodno tome, bilo bi dobro stvoriti, podići generaciju mladih kojoj vožnja trotineta neće predstavljati nepoznanicu i što će voditi većoj bezbednosti, zaključuje Melnikov.
O problemima povezanim sa sve većom popularnošću električnih trotineta, vlasti Rusije su dugo raspravljale. Pored nekih uvedenih ograničenja, postoji mnogo različitih predloga: da se vlasnicima trotineta dodele registarske tablice ili da im se potpuno zabrani vožnja na javnim putevima. U međuvremenu, broj nezgoda s električnim trotinetima u Ruskoj Federaciji, od početka godine porastao je za 56%.