NOVI PROBLEM ZA SRPSKE VOZAČE: Pripazite se ako imate ovu oznaku na motoru
Masovan opoziv vozila.
Vlasnici vozila s oznakama Peugeota, Citroena, Opela i DS-a se suočavaju s novom sekiracijom. Ovog puta (ponovo), samo oni koji su pazarili vozila s trocilindarskim benzinskim agregatima nazvanim 1.2 PureTech. Iako je bilo izveštaja da je problem s razvodnim kaišem rešen, i dalje se priča o tome. Nakon što je krajem 2020. godine opozvano 220 hiljada vozila, Peugeot, Citroen i DS su bili prinuđeni da pokrenu novu kampanju.
VEĆA POTRAŽNJA OD PROIZVODNJE: Prodato je više BMW-ovog karavana, nego što ga uopšte ima
URADITE SAMI: Šta možete promeniti na vašem SAVREMENOM automobilu?
POVRATAK U PROŠLOST: Mercedes predstavio automobil BUDUĆNOSTI konceptni Vision One-Eleven (FOTO+VIDEO)
Povlačenje vozila nikako nije retka pojava u automobilskoj industriji, pa skoro svake nedelje svedočimo nekoj sličnoj akciji. Ali, nije ni često da se oko nekog opoziva podigne tolika buka kao što je intenzivna bila ona 2020. godine kada su Peugeot, Citroen i DS pozvali vlasnike 220 hiljada pogođenih istim problemom.
Naime, razlog kampanje se ogleda u preuranjenom gubitku svojstava motornog ulja, što vodi ka degradaciji materijala od kog je sačinjen razvodni kaiš. Sam zupčasti kaiš je potopljen u motornom ulju i, pošto nije izrađen od dovoljno kvalitetnog materijala u datim okolnostima, vremenom se raspadne i na taj način začepljuje vakum pumpu, uslovljavajući dalje temeljne probleme s funkcionisanjem motora.
Kolege iz francuskog lista L’Argus su se dale u potragu za dodatnim informacijama o uzrocima problema, pa su tako došli do otkrića da je proizvođač reagovao u aprilu 2017. godine, kada je modifikovao zupčasti kaiš. Tada je uklonjeno platno koje čini zadnji deo tog kaiša, jer je upravo njegovim komadanjem dolazilo do začepljenja vakum pumpe.
Nažalost, čak i nakon ove intervencije je problem nastavio da se ispoljava, a u prilog tome govore i tehnička obaveštenja koja je proizvođač izdao i kada su novi modeli u pitanju. Od januara je PSA uvela i mrežicu koja služi kao podrška razvodnom kaišu. Pored toga, konstruktor snosi sve troškove popravki uslovljenih ovim tipom kvara za sva vozila mlađa od šest godina, pod uslovom da nisu prevalila više od sto hiljada kilometara.
Uprkos svemu, upravo iz istih razloga su tri francuska proizvođača započela novu kampanju od 8. decembra 2022. godine, i to ovog puta koristeći šifru KGH kod Peugeota i HLKS kod Citroena/DS-a.
Problemom je pogođeno 134.170 primeraka Peugeota s turbo verzijom motora 1.2 PureTech (EB), i to samo u Francuskoj. Na to bi trebalo dodati i 89.353 Citroena, uključujući tu i prvi DS 4 koji je kao indeks bio deo game dvostrukog ševrona, dok je tu i samo 13.165 vozila s logotipom DS-a, a i 14.208 Opela.