НОВИ ПРОБЛЕМ ЗА СРПСКЕ ВОЗАЧЕ: Припазите се ако имате ову ознаку на мотору
Масован опозив возила.
Власници возила с ознакама Peugeota, Цитроена, Опела и ДС-а се суочавају с новом секирацијом. Овог пута (поново), само они који су пазарили возила с троцилиндарским бензинским агрегатима названим 1.2 PureTech. Iako је било извештаја да је проблем с разводним каишем решен, и даље се прича о томе. Након што је крајем 2020. године опозвано 220 хиљада возила, Пеугеот, Цитроен и ДС су били принуђени да покрену нову кампању.
ВЕЋА ПОТРАЖЊА ОД ПРОИЗВОДЊЕ: Продато је више BMW-ovog каравана, него што га уопште има
УРАДИТЕ САМИ: Шта можете променити на вашем САВРЕМЕНОМ аутомобилу?
ПОВРАТАК У ПРОШЛОСТ: Мерцедес представио аутомобил БУДУЋНОСТИ концептни Висион Оне-Елевен (ФОТО ВИДЕО)
Повлачење возила никако није ретка појава у аутомобилској индустрији, па скоро сваке недеље сведочимо некој сличној акцији. Али, није ни често да се око неког опозива подигне толика бука као што је интензивна била она 2020. године када су Peugeot, Цитроен и ДС позвали власнике 220 хиљада погођених истим проблемом.
Наиме, разлог кампање се огледа у преурањеном губитку својстава моторног уља, што води ка деградацији материјала од ког је сачињен разводни каиш. Сам зупчасти каиш је потопљен у моторном уљу и, пошто није израђен од довољно квалитетног материјала у датим околностима, временом се распадне и на тај начин зачепљује вакум пумпу, условљавајући даље темељне проблеме с функционисањем мотора.
Колеге из француског листа Л’Аргус су се дале у потрагу за додатним информацијама о узроцима проблема, па су тако дошли до открића да је произвођач реаговао у априлу 2017. године, када је модификовао зупчасти каиш. Тада је уклоњено платно које чини задњи део тог каиша, јер је управо његовим комадањем долазило до зачепљења вакум пумпе.
Нажалост, чак и након ове интервенције је проблем наставио да се испољава, а у прилог томе говоре и техничка обавештења која је произвођач издао и када су нови модели у питању. Од јануара је ПСА увела и мрежицу која служи као подршка разводном каишу. Поред тога, конструктор сноси све трошкове поправки условљених овим типом квара за сва возила млађа од шест година, под условом да нису превалила више од сто хиљада километара.
Упркос свему, управо из истих разлога су три француска произвођача започела нову кампању од 8. децембра 2022. године, и то овог пута користећи шифру KGH код Peugeota и ХЛКС код Цитроена/ДС-а.
Проблемом је погођено 134.170 примерака Peugeota с турбо верзијом мотора 1.2 PureTech (ЕБ), и то само у Француској. На то би требало додати и 89.353 Цитроена, укључујући ту и први ДС 4 који је као индекс био део гаме двоструког шеврона, док је ту и само 13.165 возила с логотипом ДС-а, а и 14.208 Опела.