NEVEROVATNO: DIZEL motori KRIVI za zagađenje u BEOGRADU
Emisija gasova povećana...
Prema najnovjim istraživanjima, najveći zagađivač tada nije bio ugljen-monoksid nego azotni oksid koji se dobija direktnim sagorevanjem dizel goriva bez katalizatora i DP filtera, što znači da su od 800.000 uvezenih vozila 70 odsto dizeli, a na preko 65 odsto dizelaša su skinuti ti DP filteri i katalizatori.
DP filtere i katalizatore najčešće kod nas skidaju uvoznici, zatim ih dalje prodaju za 100 do 200 evra. To računaju kao dodatnu zaradu po automobilu. Njima nije bitno da li je motor Euro 3 ili Euro 4, da li je automobil stariji ili možda nov.
IMA DA PRŠTE: Ova kompanija ulaže 60 milijardi dolara u ELEKTRIČNA vozila
MILINA ZA GLEDANJE: Kako ubrzava LAMBORDŽINI HURACAN
U slučaju uvoza novog automobila, filter i katalizator su noviji, samim tim i skuplji.
To znači da nisu samo stari automobili problem za naše zdravlje, već velika većina automobila iz uvoza, a u poslednjih pet godina uvezeno je najmanje 850.000 vozila.
Ne treba zaboraviti ni vlasnike automobila koji su olako skidali katalizatore, jer im je majstor rekao kako će automobil trošiti manje goriva i da će ići brže – pa ko ne bi prihvatio takvu ponudu.