НЕВЕРОВАТНО: ДИЗЕЛ мотори КРИВИ за загађење у БЕОГРАДУ
Емисија гасова повећана...
Према најновјим истраживањима, највећи загађивач тада није био угљен-моноксид него азотни оксид који се добија директним сагоревањем дизел горива без катализатора и ДП филтера, што значи да су од 800.000 увезених возила 70 одсто дизели, а на преко 65 одсто дизелаша су скинути ти ДП филтери и катализатори.
ДП филтере и катализаторе најчешће код нас скидају увозници, затим их даље продају за 100 до 200 евра. То рачунају као додатну зараду по аутомобилу. Њима није битно да ли је мотор Еуро 3 или Еуро 4, да ли је аутомобил старији или можда нов.
ИМА ДА ПРШТЕ: Ова компанија улаже 60 милијарди долара у ЕЛЕКТРИЧНА возила
МИЛИНА ЗА ГЛЕДАЊЕ: Како убрзава ЛАМБОРЏИНИ ХУРАЦАН
У случају увоза новог аутомобила, филтер и катализатор су новији, самим тим и скупљи.
То значи да нису само стари аутомобили проблем за наше здравље, већ велика већина аутомобила из увоза, а у последњих пет година увезено је најмање 850.000 возила.
Не треба заборавити ни власнике аутомобила који су олако скидали катализаторе, јер им је мајстор рекао како ће аутомобил трошити мање горива и да ће ићи брже – па ко не би прихватио такву понуду.