NEVEROVATNO: Evo kako je automobil uspeo da pobedi avion u trci kroz Nemačku
Iako se moglo očekivati drugačije, organizatori su bili oduševljeni, a ko je prvi stigao bilo je manje bitno.
Jarko žuti mali avion sa dva motora skoro nečujno je sleteo na nemačko ostrvo Norderni tik pred sumrak, što je označilo kraj "I-flajt čelendža 2023". U trci su učestvovali avion na električni pogon i električni auto "Lucid motors er", koji je stigao prvi na cilj. Postavlja se pitanja – kako je moguće da je auto brži od aviona?
![Sudar](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/11/15/sudar-foto-profimedia.jpg?itok=axXRlrxU)
OPREZ: Ovo su najopasnije zemlje za vožnju u čitavoj Evropi
![Popravka automobila](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/05/21/profimedia-0669793349.jpg?itok=HrL789fi)
KORISNO: Ovih 5 provera i sitnih popravki na vašem autu možete da uradite i sami
![zamagljena stakla](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/386616/prozori.jpg?itok=P0pyd8rO)
MAGLA I POLEDICA: Upozorenja za vozače na OVIM DEONICAMA!
"Elektra" trenažni avion i električni sportski auto krenuli su ranije tog 29. avgusta iz Gelnhausena, piste za male avione na livadi nedaleko od Frankfurta na Majni, oko 300 kilometara južnije od ostrva. Pitanje je bilo – ko će stići prvi.
Cilj ovog poduhvata, koji je organizovala grupa entuzijasta i zaljubljenika u vozila na električni pogon, bio je da se pokažu sve veće mogućnosti i kapaciteti tehnologije koja se ubrzano razvija.
I kod je industrija električnih automobila napredovala u tolikoj meri da oni čive većinu novih automobila u zemljama poput Norveške, električni avioni su tek u povoju. Razlog je u postojećim baterijama, koje za sada imaju kapacitete tek toliko da obezbede energiju za najmanje avione i to na kratkim destinacijama.
Avion "elektra", koji je učestvovao u trci i koji se kreće isključivo na električni pogon, može da ponese samo dve osobe. I u tome leži odgovor na pitanje kako je moguće da auto bude brži od aviona.
Dok je avion mogao da leti na relativno ravnom kursu od kopna do mora, automobilski tim se oslanjao na veliki kapacitet baterije sportskog automobila i neograničenu brzinu na nemačkim auto-putevima. Distanca je, ne sasvim neočekivano, ujedno bila i "Ahilova peta" avio tima.
Avion je negde na pola puta morao da sleti i provede oko dva i po sata na punjenju baterija. To ih je koštalo pobede. Pobednik je bio određen kada se električni sportski auto ukrcao na trajekt ka ostrvu i na Norderni aerodrom stigao posle sedam sati od polaska. Avion je sleteo oko sat vremena kasnije.
Iako se moglo očekivati drugačije, organizatori su bili oduševljeni, a ko je prvi stigao bilo je manje bitno.
- Uspeh je što smo pokazali da je izvodljivo izvesti let potpuno električnom letelicom u jednom danu. Napredak u odnosu na ono što smo imali pre tri godine je zadivljujuć - rekao je Morel Vesterman, jedan od inicijatora "I-flajt čelendža".
Vesterman je je 2020. godine srušio šest svdetskih rekorda kada je leteo od podnožja švajcarskih Alpa do ostrva Norderni, sličnom rutom ali na drugom modelu automobila. Poređenja radi sa poslednjim letom, taj iz 2020. godine je trajao tri dana i 11 stajanja radi punjenja baterije, kako bi se prešao put od oko 700 kilometara.
On predviđa da će za tri godine biti moguće da se ista ruta preleti s jednim punjenjem baterije.